Forum

Flagermus-kasse Træstamme Motorsav M3

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A O., 29. februar 2016 kl. 20.05

Dyr i haven - Her er en 3. model til flagermus-kasse.
Jeg har lavet nogen flagermuse-kasser af et par stykker lærkestamme.

Se flere billeder: www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/204139

Savet det op og udhulet foroven. Forneden er der adgangshul på ca 2 cm i bredden. Forneden er der også en »landings-bane« til de små flyvere.

Målene har jeg sjusset på efter nogen forskellige tegninger - jeg kan ikke tro, at flagermusen er glad bare der er et hul den kan gemme sig i + adgangshullet kun ca 2 cm.

Der hvor flagermusen skal lande og der hvor den skal kravle op, har jeg lavet tvær-riller med saven, så vores små venner kan holde godt fast.
Jeg bruger naturfarvet 10 mm PP = kunstfiber-reb, som også er ganske bliigt.

Bemærk lige, at min fastgøring med reb, er blevet raffineret betragteligt:

Maritimt interesserede og »knudemænd« vil måske kunne se, at rebet er lavet som 3-slået tyrkisk knob rundt om kassen. Faktisk så kunne man godt helt undvære en skrue i hver side.

Jeg håber at der er en hel masse derude, som får lyst til at prøve.
OBS hvis du ikke er MEGET fortrolig med motorsaven og har sikkerhedsgrej TipTop, så skal du nøjes med at snedkerere noget sammen - der er masser af tegninger »derude«.

MVH A

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 1. marts 2016 kl. 22.38

Og vil man ofre lidt mere, kan man få kamera til fuglekasser som kobles til tv- skærm. Så bliver det rigtigt spændende og lærerigt for børn og barnlige sjæle at følge et mejsepar i hele forløbet med et kuld unger.

Nyt svar til emnet »Flagermus-kasse Træstamme Motorsav M3«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Flagermus-kasse Træstamme Motorsav M3

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider