Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. december 2015 kl. 23.18
Jeg er rimelig god til at genbruge ting. Desværre havde jeg ikke selv de materialer jeg gerne ville bruge til et fuglefoderhus, men så er det jo sjovt at gå på "jagt" i genbrugsbutikkerne. Længe havde jeg kigget efter en gl. lampeskærm i metal til at lave et tag til et foderhus. Jeg fandt en på en juleudflugt til Gråsten. De havde een eneste lampe - og det var præcist den lampe jeg ledte efter.
www.strikinge.blogspot.dk/2015/12/fuglefoderhus-af-gammel-lampe-og.html
Nu er både fugle og jeg glade.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. december 2015 kl. 23.19
Glemte billedet, selvom det ses på min blog
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 15. december 2015 kl. 10.25
Det var ski smart og flot. Den ser helt prof ud. Respekt.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. december 2015 kl. 16.26
Tak Mogens! Sidste år havde jeg et lignende projekt, som andre måske kan kopiere. Jeg nyder fuglelivet fra min seng om morgenen - er en af de heldige, som får serveret kaffe på sengen. Desværre var der ikke noget træ i nærheden, så jeg kunne hænge mejsebolde eller spiraler op. Derfor fik jeg min mand til at bore nogle huller i en stolpe til 14,95. I hullerne satte jeg runde træpinde. På toppen kom en metalskål, jeg ved ikke, hvor meget den beskytter mod regn, men ellers har den ingen funktion. På de øverste to pinde hænger jeg mine metalspiraler med fuglebolde - og de andre to pinde kan fuglene bruge som landingsplads. (Pindene sidder på kryds og tværs af stolpen med 90 graders vinkel inde ved stolpen). Det er desværre lidt svært at fotografere på denne årstid - og så gennem et vindue.
Ingeborg.
Skrevet af: A O., 3. marts 2016 kl. 11.25
Genbrug at en ovenlys-kuppel, som blev slået i stykker ved et uheld.
Den ene stump blev sat ovenpå som tag på et ZigZag foderbrædt.
Utzons operahus i Sydney inspirerede mig. Det er dog ikke blevet voldsomt smukt - men er meget velbesøgt.
Specielt har vi tit besøg af en due, som guffer det hele i sig.
MVH A
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. marts 2016 kl. 14.34
Fint , men også et rigtigt rottefodringshus
Ingeborg
Skrevet af: Willy N, 3. marts 2016 kl. 15.40
@Ingeborg
Smart. Men har du høreværn til fuglene når det regner :)
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. marts 2016 kl. 15.52
Villy: Mine fugle må i så tilfælde være stokdøve :-)
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fuglefoderhus at genbrugsmaterialer