Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juni 2015 kl. 21.19
Hej
Jeg blev meget forundret, da jeg i dag åbnede et vindue på vid gab.
I sprækken mellem karm og vindue - udefra - var der nogle brune "kamre" næsten som af kork og med en stærk gul substans. I hvert kammer var der en larve + noget meget stærkt gult stof. Mon det gule er larvens madpakke i form af pollen/blomsterstøv? Hvem ved, hvilket insekt der har været på spil? Normalt åbner jeg ikke vinduet så meget, men sætter det kun på klem i første hak.
Ingeborg
Skrevet af: Tilde P., 21. juni 2015 kl. 23.02
Jeg tror, det er larver af en enlig bi. De yngler på den måde, men hvilken art det er, har jeg ikke noget bud på.
Det gule er en blanding af nektar og pollen. Farven kunne tyde på at der har været raps i nærheden. Hver larve bliver udstyret med en mængde foder som skal holde til den er færdigudviklet.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juni 2015 kl. 23.30
Hej Tilde
Tak for svaret. Der har indtil for nylig været masser af pinseliljer og tulipaner på terassen - lige nedenfor vinduet. Fantastisk, så meget nektar og pollen. Jeg måtte fjerne herligheden med en spartel.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvad kan disse larver blive til?