Skrevet af: Mette Lund, 9. maj 2015 kl. 15.58
Er der nogen i Nordsjælland eller Københavnsområdet der har 10 rugeæg de vil sælge. Det skal være af høns af tung race, der ikke flyver alt for let.
Skrevet af: Lone Brems, 10. maj 2015 kl. 8.01
Hej Mette Lund
Prøv at kontakte de lokale fjerkræavlerforeninger i din landsdel - der ligger en liste på www.racefjerkrae.dk - så får du adgang til erfarne fjerkræavlere med det samme :-)
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Mette Lund, 10. maj 2015 kl. 18.45
Tak for rådet. Jeg har fået fat i nogle rugeæg.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2015 kl. 22.41
Hej Mette
Ellers også var der også en mulighed at kontakte Maxsøe zoo
I Rødovre . Han gør også i kyllinger .
Hilsen Søren .
Skrevet af: Lis P., 11. maj 2015 kl. 7.00
Ja eller kik ind på facebook der findes flere grupper der både sælger æg og kyllinger
Skrevet af: Mette Lund, 11. maj 2015 kl. 17.40
Tak for hjælpen. Jeg fandt rugeæg, men der var bare ikke så mange til salg lige da min høne blev skruk. Det er ikke så nemt at planlægge, når det er hønen selv der bestemmer :).
Skrevet af: Tine Horsum, 17. maj 2015 kl. 3.11
HVIS jeg skulle have høns, så er dværghøns rigtigt søde!
Mine naboer har høns, og jeg er lidt træt i ansigtet, når KYKELIKYEEE! Forstyrrer fuglesangen mm. De har også kun 7 haner...
Mine katte tager ikke kyllinger, selvom de er mikro- mødrene passer på dem!
I efteråret lå der en spraglet bunke i haven- det var dværghønsene! De sover sammen- andre hønseracer ligger hver for sig.
Mvh
Tine- hønseoffer
Skrevet af: Mette Lund, 17. maj 2015 kl. 6.47
Jeg har netop ikke en hane af hensyn til naboerne. Men hvis du bor på landet må det vist regnes til en del af charmen.
Når det er sagt, så er der nogle høns som kagler MEGET højlydt når de har lagt et æg. Første gang jeg hørte det troede jeg, at der havde sneget sig en hane ind i hønsegården:)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Rugeæg