Forum

Høns og hans magles. Byttes mod friskbag

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nini Højby Pedersen, 29. januar 2015 kl. 20.20

Jeg ved ikke helt om dette er det rigtige sted. Men frø og plantebytte passer vist ikke helt.
Mit nyrenoverede og nykalkede hønsehus mangler nyt liv. De gamle æglæggere er spist og hanen blev for ensom. Så han blev også fortæret.
Hønsgården er stor og fuld af græs.
Jeg mangler høns og hane og vi giver nybagt brød i bytte. Hvedebrød,rugbrød eller måske en dejlig kage.
Kom bare an! vi er gode brødbagere.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. januar 2015 kl. 23.07

Hvis du er på Facebook, findes der mængder at hønsebyttesider - eller du kan prøve forum på fjerkrae.dk :)

Du har ret - det er ikke lige det, som siden her skal bruges til.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. januar 2015 kl. 17.37

Ellers er der jo også Fjerkræavlerforeningen.http://www.racefjerkrae.dk/

Men hvis du leder efter "Luttehøns"- vil du nok blive skuffet- her på Fyn altså.

Nu er mine genboer (hvis hønsehold i adskillige år har anvendt min have til at gå og gale i- og 5-12 haner, der vanker rundt om huset flere gange dagligt er- ret irriterende!!! For ikke at sige (jeg løb efter dem og viftede med et tæppe. Jeg led en overgang meget af søvnløshed, så jeg sov også om dagen) gået lidt over til dværghøns.

Og dværghøns er faktisk supersøde, kyllingerne er godt nok noget, jeg var meget bange for, at mine katte åd. Men sådan en dværghøne- hun skal nok klare dem! Og lastbiler... trafikken på vejen.

Dværghøns ville jeg selv have (hvis jeg nu var glad for æg, og ville spise kylling/høns. Men jeg kan ikke lide dem- ikke engang som grydestegte "mormor kylling")

Dværghøns larmer bare ikke så meget, de lægger sig i en stor spraglet bunke i haven, og så kratter de ikke planter op med deres små fusser. Hvor de andre skaber huller til hver enkelt, galer - også kratter de og æder alt muligt- og har store grimme fødder. Der kratter planter op. Og så galer de.

Mvh
Landbeboer med katte

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nini Højby Pedersen, 31. januar 2015 kl. 21.47

Tak for dejlig godnathistorie. Jeg var lidt søvnig, men blev helt vågen af tanken om hvad "luttehøns" mon er for nogen?

I øvrigt så er det huslige arbejde noget skidt, man mærker det kun når det ikke er gjort. Piet Hein.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. februar 2015 kl. 20.32

Luttehøns- er en mutation af Landhøns, de har kortere lemmeknogler. Dog avler de ikke stabilt, og kyllingerne have problemer med at komme ud af ægget. Med andre ord: Ikke noget man skal have. Dværghøns derimod! De er søde og tamme- og skraber ikke haven op.

(Pt har mine naboers høns IGENIGEN lavet sandbad bag min non-spalier-pære. Jeg HADER de kræ- udover at de GALER.

Mvh
Tinr

Nyt svar til emnet »Høns og hans magles. Byttes mod friskbag«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Høns og hans magles. Byttes mod friskbag

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider