Forum

Regnorme

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birthe Barslund, 17. januar 2015 kl. 13.24

Regnorme er alle havejere glade for - blot ikke jeg lige nu.
Jeg har et gangareal med små flade sten og græs imellem. Stor regnorm har invaderet stien, og jeg går og træder i de små toppe ovenpå deres kanaler. Jeg er nødt til dagligt at feje stien for at undgå at slæbe for meget med ind.
Kan jeg stresse dem, så de flytter et andet sted hen ?
Har nogen en god løsning ?
Hilsen Birthe

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. januar 2015 kl. 15.17

Har du overvejet at tage fodtøjet af inden du går ind?

Lav en anden belægning eller væn dig til det. Regnormene er der fordi der er egnede forhold, bl.a. mad og muld. Med andre ord, er belægningen lagt på "forkert" underlag - forkert, hvis der ikke må være regnorm i det omfang du har nu.

En mere "ormefri" belægning opnås ved at lægge den på et dertil indrettet underlag, som bl.a. er helt fri for organisk materiale - tal med en brolægger eller andre, som ved bare en anelse om belægning.

Det næste "problem" er vel så myrer - ?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 17. januar 2015 kl. 21.00

Hvis du lægger ukrudtsdug lige under fliserne undgår du at ormene laver udgangshuller mellem fliserne.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. januar 2015 kl. 9.00

hvis jorden er meget våd kommer ormene op

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. februar 2015 kl. 21.12

Pt er jeg ved at klippe og grave brombær op! Desværre graver jeg også mindst en regnom, en mariehøne og TO (!) Vinbjergsnegle op også.
Men sådan er det bare! Har også klippet og gravet 111 asketræer op og 20 Hjortetaksbuske.

Og det løse!

Mvh
Tine- og når vinteren rinder i grøft og grav... Med min hakke min skovl og min spaaade! :-)

Nyt svar til emnet »Regnorme«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Regnorme

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider