Skrevet af: Ragna Maja Kruse, 18. oktober 2014 kl. 3.55
Hovsa!! Så stod der lige pludselig 3 Jumbo-vagtler udenfor min dør. :) Super glad er jeg :D Meeeen for pokker... hvad søren spiser de? Er der noget specielt at huske vedrørende Jumbovagtler?
Jeg er overdrævent vant til høns... har en masse og ved en masse... men ikke en disse om vagtler!
Så please søde mennesker... hjælp mig lige.
Lige som det første har jeg fået givet dem noget hønsefoder.
På forhånd tak :)
Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. oktober 2014 kl. 4.06
Jeg har da alle dagse syntes, det var saa sjovt og festligt, naar mennesker har disse pipfugle i drivhuset - ja, det var saamænd herinde paa Havenyt, at jeg da hørte derom for første gang. Siden har jeg da tale med min gamle kammersjuk Balle-Jens, da det er noget, som han har praktiseret i eget drivhus. Og han nævnte da vist nok en gang, at benævnte fugle spiser specielle foderblandinger til netop vagtel - simplthen færdigblandet i sækken. Om det maatte være de kjære fugle muligt at overleve paa anden kost en den færdige staar for mig endnu hen i det uvisse.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Freya Grossmann, 18. oktober 2014 kl. 7.18
Tillykke! Fødevarestyrelsen har lavet en pasningsvejledning for kinesiske vagtler www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/01kontor/Pasningsvejledninger%20til%20kæledyr/Fugle/Fugle_Vagtler_godkendt%2012.12.2013.pdf
Mon ikke denne vejledning kan bruges for dine jumbovagtler.
Men altså tropablanding til vagtlerne. Det er vel noget med hirsefrø eller sådan?
Skrevet af: Søren S Duun, 18. oktober 2014 kl. 11.26
Da jeg havde jumbo lægter fordele jeg dem med økologisk hønsefoder ,altså piller. Dem kan de godt tage. Der findes mange forskellige blandinger og fælles for dem ælle er at de skal indeholde en stor del protein. En anden blanding som jeg kalder Frida Mikkelsen blanding består af gul hirse, kyllingefoder, soyaprotein,og østersskaller 25% af hver.
Der er rigtig god men hvis man vil undgå noget med mulighed for gmo skal man tage kapitlerne og så supplere med østersskaller .
Skrevet af: Søren S Duun, 18. oktober 2014 kl. 11.31
Spørg hvis der er noget du ikke forstår min stavekontrol har været på spil igen uden at jeg fik fanget det meste vrøvl.....
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Vagtler! :)