Skrevet af: Helle *, 31. august 2014 kl. 16.28
Min unger har fundet en vinbjergsnegl, så for en periode har vi fået kæledyr til udforskningen.
Men jeg vil jo ikke sulte den! Jeg er klar over at den spiser plantedele, men hvilke? Kan vi give den æbleskræller, skal de være friske eller lidt i opløsning?
Skrevet af: Tom Andersen, 31. august 2014 kl. 17.46
Hej Helle-Sofie
Dejligt, at du vil følge op på børnenes naturinteresse!
Du kan starte her:
naturstyrelsen.dk/naturbeskyttelse/artsleksikon/dyr/bloeddyr/snegle/vinbjergsnegl/
Sørg nu for, at historien ender godt :-D
Skrevet af: Anonym bruger, 31. august 2014 kl. 18.03
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Helle *, 31. august 2014 kl. 19.41
Tak for svaret, god informativ side.
Selvfølgelig ender det godt, den hedder snefnug! ;-)
Skrevet af: Søren S Duun, 1. september 2014 kl. 0.45
Det er utrolig hvad de kan indtage af fodermængde. Så giv den rigeligt .
Men salat, agurk og andet grønt er sikre foderemner
Skrevet af: K. Langgaard, 1. september 2014 kl. 8.03
Et spørgsmål: lever de ikke fint af det de finder i haven uden at de skal fodres med mad fra køkkenet? Jeg har et par stykker i haven og har aldrig tænkt på at fodre. Men der er til gengæld ikke kommet mange flere ud af det, så måske kunne jeg gøre det mere optimalt for dem. Venlig hilsen K.l.
Skrevet af: Anonym bruger, 1. september 2014 kl. 8.11
Skrevet af: Boi Jensen, 1. september 2014 kl. 8.13
Vi fodrer dem aldrig og alligevel trives de i stor stil, de yngler og nogle gange ser vi 10-12 stykker på en lille plet. Vores er kommet hertil i børnenes cykelkurv, når de var undervejs hjem fra skole, fandt de dem ved en cykeltunnel under ringvejen, hvor en bæk løber under cykelstien.
Skrevet af: K. Langgaard, 1. september 2014 kl. 10.41
Ved i om Jeres vi bjergsnegle spiser dræbersnegle? Det ville jo være skønt, men jeg har aldrig set det i funktion. Venlig hilsen K.l.
Skrevet af: Anonym bruger, 1. september 2014 kl. 10.57
Skrevet af: Tine Horsum, 3. september 2014 kl. 6.35
Mine æder gerne græsafklip/oprevet krudt, og jeg har en mio/ma. Jeg fodrer dem ikke!
Nej, de skulle efter sigende æde dræbersnegleæg, men jeg har også en mio. dræbersnegle.
Som foder: Salat, græs, æbler og sådan noget.
Mine går i hi, når det er for tørt/koldt. Udover dem, jeg kommer til at træde på. Man må indsamle vinbjergsnegle til eget forbrug. (Jeg har til tider overvejet at invitere min meget store familie til sneglegilde!)
De må derimod ikke udsættes på nye steder!
Mvh
Tine
Skrevet af: Trine Ulnits, 3. september 2014 kl. 8.26
Kan man "importere" vinbjergsneglene ? O i så fald køber man dem, eller "stjæler" man de i nærmeste skov ?
Kh. Trine
Skrevet af: Anonym bruger, 3. september 2014 kl. 9.05
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Vinbjergsnegle