Forum

Død gråspurv i en spand vand

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 13. august 2014 kl. 18.25

Jeg undrer mig over i eftermiddag af finde en død gråspurv i en spand med vand i haven. Spanden er trekvart fuld. Kan fuglen have forsøgt at drikke fra kanten og være faldet ned - vil den da ikke selv kunne baske sig op igen? Jeg har ofte spande stående med regnvand og har aldrig oplevet det før. K. Langgaard

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. august 2014 kl. 19.19

Sikkert til 1.
Nej, til 2.

Og ellers ville høgen/katten/ræven have ædt den.
Ja, det er synd og chokerende, at opdage at et større dyr er dødt, hvor man jo ikke har ment, at det skulle ske.

Min blå kat lå i går på plænenen og tyggede en lille fugl i sig. Det er ulækkert og synd- men "Moder Natur er en dum kælling"- og "Meningen med små hjælpeløse fugle er- at de bliver ædt".

Det er ikke rart at tænke på, men sådan er naturen uorden. Det har du ikke oplevet før, så det synes jeg egentlik ikke, at du skal ligge søvnløs over.
(Jeg har det også forfærdeligt skidt over sådan noget, også over det kattene åd- men de dyr dør da hurtigt, og er til nytte. Ok drukning er ikke- men som sagt, der kunne sagtens være sket andet og værre for den lille fugl)
I forgårs var jeg ved at træde i en solsorteunge (den var meget død!), den lå lige ved udendørshanen, som har været i brug lidt. jeg tror den døde af tørst.

(Mine katte æder fugle hele med næb, fjer og fødder- aaadr klamt!)

Mvh
Tine

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 13. august 2014 kl. 21.22

Tak for svar og kommentar. Det er ikke fordi jeg er særlig sentimental omkring det, dyr dør jo på mange måder i naturen. Men sådan (sandsynligvis) at tippe på hovedet i spanden, det havde jeg aldrig forestillet mig kunne ske.

Nyt svar til emnet »Død gråspurv i en spand vand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Død gråspurv i en spand vand

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider