Skrevet af: Tine Horsum, 27. juli 2014 kl. 23.04
Min nabo (ham med motorsavsmassakren"- var ved at rive tagplader af i dag, og havde glemt at lukke sit hegn af.
14-16 hønsehovehoveder vader ind, så kører han (de er ikke hans problem, som han sagde!).
Nogen af dem kom dog ud, men 6-7 var lidt kede af at være der til sidst i regnvejret- i læ under et grantræ. Og jeg kunne ikke få hegnet op, selvom de stod og pillede nervøst i hjørnet op til min have.
Min mand alarmere så ejerene- og se om de kunne få kræene ud, og min mand forsøgte med at kravle på alle fire- for at få dem til at gå den rigtige vej rundt, mens ejerne stod med foder- og jeg stod og skraldgrinede... Det var sjovt at se!
Ja, min mand fik dem dog næsten i den rigtige retning, de skal gøre det, som dyr har sværest ved: At gå en omvej aka VÆK fra den lige retning.
Jeg anbefalede et "allekald"- som mit "Misse-misse-misseeer!"- og der kom tre katte bare på min afdæmpede demo.
Hvis jeg hade høns, ville jeg stå åndssvagt og banke med kornskovlen/rasle med foderet og sige: "Putte-putte-PUTTER!" bare så de ER trænede.
Min søster kunne pifte (som et damplokomotiv)- så kom alle hestene. Det kan jeg så ikke.
Men selv med dyr, der ikke beregnes til at rende ud (de kan det jo ved et uheld), synes jeg, man kan indlære "allekaldet" ved fodring af særligt eftertragtet foder. (Ja, mine kaniner kom også!)
Men nu har jeg set manden på knæ- for høns.
Mvh
Tine
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. juli 2014 kl. 8.30
du skulle ha´været forfatter
Skrevet af: Anonym bruger, 28. juli 2014 kl. 20.03
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2014 kl. 8.19
Tak for Jeres svar.
Ellers er svaret nej og ellers tak.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Stakkels »Hønsehoveder«