Skrevet af: Pia E., 18. juli 2014 kl. 8.29
Jeg har gennem et stykke tid set på hullede rabarberblade (det samme gælder for blade på kartoffel og bønner), men har egentlig tænkt, at det ikke gjorde noget. Nu er det imidlertid ved at være i en sådan omfang, at det ser ud til, at rabarberne går under. Jeg tog dette billede i går og tænker, om det kan være den fyr, der spiser så meget? og hvis det er, skal jeg så gøre noget ved det, eller er det mere noget kosmetisk?
På forhånd mange tak for al hjælpen
Skrevet af: Tom Andersen, 18. juli 2014 kl. 9.32
Hvis en rabarber er ved at være truet, vil jeg gætte på dræbersnegl - tag et kig i skumringen, der kommer de frem... Er der en del af dem, så har du nok også synderen m.h.t. de øvrige planter.
Alm. havesnegl (den med hus) tager også rabarber, hosta m. flere, men det plejer at være forholdsvis begrænsede skader.
Dræbersnegle kan ribbe - og gør det ofte - hele planter til jorden!
Skrevet af: Anne Demant, 18. juli 2014 kl. 10.29
så vidt jeg kan se er det en nøgen havesnegl eller agersnegl. de er sjældent alene,og hos mig æder de en tagetes eller georgine på et par nætter. de boltrer sig i rabarber (også på stænglen, pyt med bladene), bønner, salat og er i det hele taget nogen kedelige gutter at have besøg af.
så jo, de kan, trods deres lille størrelse lave stor skade./ Anne
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juli 2014 kl. 18.43
Mit første gæt ville være "dræbersnegl", som har mange forskellige forklædninger. Men der er vist noget med et åndehul som skal være et bestemt sted for at det er en dræbersneg.
Ingeborg
Skrevet af: M. Have, 18. juli 2014 kl. 18.51
jeg har en del dræbersnegle og set rimelig mange af den der er på billedet. eg har altid regnet med det var en lille dræbersnegl. De har altid været de samme steder, som de store dræbersnegl er, og tit sammen med dem.
Skrevet af: Anne Demant, 18. juli 2014 kl. 21.17
På naturguide.dk er der mulighed for at sammenligne / bestemme hvilken snegl det er man har. /Anne
Skrevet af: Freya Grossmann, 18. juli 2014 kl. 21.53
Hvis det er nye Foto af de rabarber, så er de ikke ved at bukke under...
Skrevet af: Hanne Frederiksen, 19. juli 2014 kl. 14.48
hvis du kigger under emnet dræbersnegl via naturstyrelsen, så kan du se, at de har virkelig mange forskellige udseender. jeg har læst et eller andet sted, at hvis du rører, evt. med en pind el. lignende, så adskiller den sig ved at 'krølle' sig sammen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Er det denne, der spiser mine rabarber