Skrevet af: Anne Demant, 30. juni 2014 kl. 19.45
næ, bare sjov,- endnu altså. for der kommer flere og flere måger til. De terroriserer solsorte og stærene, der ellers har ment det var deres moreltræ.
Vi andre er lumsk kede af mågernes skrigeri, og klatter på vasketøjet. men ikke noget problem jeg skal have løsning på. bare pudsigt de har smag for bærrene synes jeg.. Om min genbo, der ejer træet, også ser sådan på det ved jeg ikke, men han får ikke ret mange moreller selv.
Desværre ikke ret tydeligt billede, de er lynhurtige, en tydelig måge ses på grenen lige over taget / Anne
Skrevet af: Anonym bruger, 30. juni 2014 kl. 20.04
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anne Demant, 30. juni 2014 kl. 20.31
Har tænkt på F&N, men ved ikke lige hvor jeg skal lægge det ind. Det er bare så super flotte fotos de har. At mine er pinlige.
Nej, jeg har heller ikke set det før. Det er første år de har fundet på det. I starten bare en enkelt måge, få dage efter voksede styrken. nu er der 8 - 10 stykker og hættemågerne er også begyndt at kredse, men de kan endnu ikke finde ud af at lande/A
Skrevet af: Anonym bruger, 30. juni 2014 kl. 20.35
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. juni 2014 kl. 20.52
Jeg har set måger have smag for jordbær. Såe det....men synes nu de burde holde sig til fisk og sådn.
Skrevet af: Anonym bruger, 30. juni 2014 kl. 20.59
Skrevet af: Anne Demant, 30. juni 2014 kl. 21.47
Ja det er godtnok utroligt, en gås i en gran.
samtaleemne ved næste kedelige familiefest :-)
godt link Frank
Skrevet af: Anonym bruger, 30. juni 2014 kl. 22.04
Skrevet af: Anne Demant, 30. juni 2014 kl. 22.05
du er go er du :-)
Skrevet af: Doris Møller, 1. juli 2014 kl. 7.50
Hej alle sammen
Mågerne er blevet mere dominerende og allestedsværende de seneste år. I det kvarter, hvor jeg bor, har måger flere gange angrebet folk, f.eks. dagplejemødre, der går tur med småbørn.
Nå, men jeg ville egentlig bidrage med en andehistorie. Jeg bor i en etageejendom med fladt tag. Om foråret oplever jeg tit, at der sidder gråænder på taget. Det ser vildt underligt ud.
Med venlig hilsen
Doris Møller
Skrevet af: Anonym bruger, 1. juli 2014 kl. 9.40
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juli 2014 kl. 14.41
Efter at måger er begyndt at yngle på hustage, er de mange steder blevet en sådan plage at der er givet tilladelse til nedskydning.
www.tv2oj.dk/artikel/68217:Oestjylland--Maagerne-angriber
Hvis man een gang har haft en styrtdykkende måge tæt forbi sit hovede, er man ikke længere så tilbageholdende overfor det "reduceringsforslag", som der er givet tilladelse til i nogle kystbyer.
Men der er da klart tale om en ændring i visse fuglearters normale opførsel.
Ingeborg
Ps. Sjovt billede!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Opportunistiske måger