Skrevet af: Mette Lund, 25. maj 2014 kl. 10.47
Er der nogen her i Nordsjælland der har rugeæg til salg? Min høne er skruk og jeg vil gerne have, at mine børn ser en høne ruge æg ud. Det skal helst være af en lidt tungere race der er velegnet til private haver med lavt hegn.
Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2014 kl. 12.05
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Freya Grossmann, 25. maj 2014 kl. 12.23
Eller søg på dba.dk.
Skrevet af: Mette Lund, 25. maj 2014 kl. 15.04
Jeg har søgt på dba og Dansk Fjerkræ Forum, men ingen svarer på mine henvendelser! Men ellers tak!
Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2014 kl. 17.01
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Freya Grossmann, 25. maj 2014 kl. 20.43
Et alternativ er at købe daggamle kyllinger og lægge dem under hønen, når hun sover.
Prøv fx hønsegaarden.dk, www.maxsoe.dk/ eller bangs høner. Det kommer jo også an på, om du har præferencer mht. Racer?
Skrevet af: Lis P., 25. maj 2014 kl. 20.48
der en hønsegrupper på facebook, mener også der er en med rugeæg
Skrevet af: Alice Greifenstein, 25. maj 2014 kl. 23.18
Hej Mette
Jeg er ny hønseejer, og da en af mine unge høns var skruk, lod jeg hende ruge på snydeæg og bordtennisbolde (så fik hun ikke jokket noget itu = griseri i reden). Imens aftalte jeg at købe daggamle kyllinger hos en opdrætter.
Jeg lagde kyllingerne under hønen, mens jeg samtidig fjernede æggene. Alt var idyl. Hun er alletiders hønemor, og jeg har fået kyllinger af forskellige racer og en smuk oplevelse.
Din høne behøver ikke ruge i 3 uger, men du skal være sikker på, at hun vil blive på æggene (10 dage siger litteraturen)
God fornøjelse
Venlig hilsen
Alice
Skrevet af: Mette Lund, 26. maj 2014 kl. 6.43
Tak allesammen. Jeg tror at jeg prøver med daggamle kyllinger- det er nok nemmere at håndtere.
Og så vidt jeg kan se har Maxoe mange forskellige racer.
Mvh Mette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Rugeæg søges, Nordsjælland