Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. november 2013 kl. 19.29
Hej
Mine to fuglefoderhuse af flettet pil er faldet fra hinanden. Jeg synes at disse fuglefoderhuse er meget dekorative og de dur også. Jeg har gjort mine regntætte ved at sy en kegle af plastik under det spidst tilløbende tag. Jeg har meldt mig til et kursus i pileflet, men jeg vil gerne købe et par stykker allerede nu. De to jeg har - er købt i FAKTA, men det var en ren tilfældighed at de havde dem der - til rimelige penge.
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 1. december 2013 kl. 17.10
Mit er nu gået helt til, stormen hev bundpladen af. Ja, de er pæne- men de holder ikke i særlig mange år.
Så nu har jeg et i metal (fra Netto), det var også billigt.
Jeg har alternativt skruet et plasticskærebræt op på en "stub" af hyld, men naboens hane syntes, den skulle sidder der og gale- og hælde foder ned til hønerne.... Og rådyret fandt, det var et fint foderbræt!
Så det er opgivet. Jeg fodrer også på jorden (dvs mit brøndlåg) da en del fuglearter helst vil tage foder på jorden. (Rødhals, gråspurv og solsort fx). Jeg har nogen metalnet (også fra Netto) til mejsebolde- og Nettos plastbøtter med mejsebolde- er geniale til at opbevare frøblandinger i, så de er musesikre. Eller der bare er god orden på det!
Jeg støber selv frøkager af fedt og frø- i rengjorte kødbakker- de hænges så op i løg-/appelsinnet.
Genbrug! ;-)
Mvh
Tine- der på trods af kattene har mange fugle i haven.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. december 2013 kl. 18.00
TakTine
Jeg har masser af forskellige fuglefoderhuse, spiraler og nethuse. Det er kun disse foderhuse af pil jeg er interesseret i
strikingeshave.blogspot.dk/2006/10/alle-vore-fuglefoderhuse.html
strikingeshave.blogspot.dk/2013/05/fuglefodring-i-mange-maneder.html
strikinge.blogspot.dk/2010/11/hjemmelavede-gourmet-mejsebolde.html
strikinge-selfmade.blogspot.dk/2012/11/vogelfutter-fur-feinschmecker_2.html
strikinge-selfmade.blogspot.dk/2010/11/vogelfutterung-am-boden.html
Udover de viste har jeg 3-4 andre hængende, som min gemal har lavet.
Iøvrigt har jeg modtaget en henvisning til en dame, som kan flette sådanne huse til mig. De pynter nemlig ganske gevaldigt.
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Christina Bjørk, 8. februar 2014 kl. 22.31
Hej
Hvis ikke du har fået fat i dem, har jeg et næsten magen til, eneste forskel er tættere tremmer, så større fugle ikke kan komme til ( skaden fandt en løsning, med det er den velundt ).
Hvorom alting er, jeg fik det af min mor som havde købt det på et kunstnermarked nær Odder - og jeg tror hun ved hvem der lavede dem, da hun overvejede et til sig selv, de kunne fås i flere størrelser....
Billede prntscr.com/2qqg1w
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. februar 2014 kl. 17.17
Hej Christina
Tak for svaret. Jeg har ikke fået noget fuglehus endnu, fordi fragten vil blive alt for dyr - oveni et eller to fuglehuse.
Men jeg hører da gerne adressen.
Mange venlige hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Christina Bjørk, 19. februar 2014 kl. 11.42
Hej
Jo det vil blive en ordentlig fragt, men måske de tager til markeder tættere på dig, hvor man kan få en forudbestilling med, eller kender en 'kollega' der også laver dem - hvem ved:
Anne-Marie Andersen
Gyllingvej 40
Malskjær
8300 Odder
Tlf.: 86 55 12 42
( Desuden er der åbent hus i weekenden 5-6. april med flere udstillere. )
Vi gravede oplysningerne om Anne-Marie frem på www.pileforeningen.dk/ - da visitkortet var blevet væk - her har de også en aktivitets-kaldender og meget mere.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. februar 2014 kl. 12.54
Hej Christina
Tak for mail og adresse. Jeg påskønner jeres indsats.
Mange venlige hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Irene Berenth, 31. oktober 2015 kl. 19.01
jeg sørger et stort flettet fuglefoderhus. Jeg bor omkring Nyk. Sj. det er jo dyrt at sende, er der nogle som kan give mig nogle adresser, skal bruge det som gave snarest. Hilsen Irene
Skrevet af: Henry G., 31. oktober 2015 kl. 21.42
Hej Irene hvis du ringer til Husflid på tlf.20863349 kan du måske få en adresse tæt på dig til én der laver de foderhuse. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Anne Demant, 1. november 2015 kl. 0.29
eller google pileflet salg, jeg købte for nogen år siden ved pilefletteren, han bor mellem Næstved og Skælskør.
Skrevet af: Irene Berenth, 1. november 2015 kl. 13.45
Tak for jeres indlæg. Har sendt en mail til Pilefletteren i Skælskør ser ud til han har det jeg har brug for.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fuglefoderhuse flettet af pil