Skrevet af: Jonna Thomsen, 15. april 2013 kl. 21.57
I dag var jeg i haven, i skøn forårs sol, og gjorde rent i et bed. Her er bla. Hasselurt, og under de gamle blade var der rigtig mange snegle m gult hus. Skal jeg fjerne en del af dem? Tænker at de vil spise en del i mit bed, men måske også gavnlige i mit bed?? Jonna Thomsen
Skrevet af: Tom Andersen, 16. april 2013 kl. 6.51
Hej Jonna
Det er alm. havesnegl og den er - almindelig :)
Hvis du ikke allerede ved at du har problemer med planter som bliver spist/ får hullede blade, så gør de nok mere gavn end skade i din have.
Jeg har en del problemer med Hosta, som bliver ædt af alm. havesnegl og derfor samler jeg en del.
I det hele taget er jeg plaget meget af snegle, mest dræbersnegl og nøgen havesnegl i køkkenhaven.
Skrevet af: Jonna Thomsen, 16. april 2013 kl. 15.09
Tak for dit svar Tom. Jeg har nogle planter som sneglene spiser. Jeg har helt få dræbersnegle, men tænkte at det var dem, men da jeg så alle de gule sneglehuse har de måske en del af skylden. Jeg har samlet en del væk, så de ikke overtager min have.
Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2013 kl. 19.55
Hvis i kender nogle som holder store skinker (krybdyr) så vil de tage imod disse snegle med glæde . Skinkerne kan knuse sneglene og spise indholdet . Min nevø havde sådan to stykker og de spiste en del af dem .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Snegl m gult hus