Skrevet af: Thomas Vilster, 26. december 2012 kl. 13.13
Vi har fire høns af racen Lys Sussex, der går frit i hele haven og nyder livet. Vi tømmer dagligt hønsehuset for hønsemøg og smider det på komposten. Det bliver jo til en hel del, specielt i denne tid, hvor det kun er køkkenaffald der ellers kommer på komposten. Er det for meget hønsemøg at komme på komposten, og hvor længe skal det kompostere inden vi bruger det i haven? Hvis komposten ikke kan trække al hønsemøget, hvor kan vi ellers bruge det?
På forhånd tak.
Mvh
Thomas
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. december 2012 kl. 13.40
Jeg gemmer mit i tildækkede baljer til foråret, hvor jeg blander det med kompostbunken og en balle halm eller to, hvis jeg synes, at der er for lidt kompost :) Jeg blander kompost et par gange om året og bruger hønsemøg fra vores 10 høns til det.
Under alle omstændigheder er det en god idé at dække kompostbunken med plastic nu, så kvælstoffet ikke bare regner igennem - det skal jo bruges til omsætningen, når du blander komposten.
Skrevet af: Mary Shame, 3. januar 2013 kl. 13.31
I vinterhalvåret tager det vel et halvt år fra man blander det i kompostbunken til det kan bruges.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hønsemøg