Forum

Tudser og frøer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Julie B., 10. september 2012 kl. 9.22

Jeg har normalt ikke noget imod dem men i det omfang vi har dem i er det et problem. Vi kan ikke sidde på terassen og spise uden de kommer eller er der og hvis det var 1-2 stk kunne vi sagtens overleve men igår havde vi altså 35 ialt og da vi var gået ind, så fandt vi lige 12 rundt omkring i huset.

Nu er disse skabninger i jo fredet men er er ikke en måde at få dem væk på eller ihvertfal nogen af dem.

Vi har ikke vand i haven som sådan det tætteste vi kommer er sønnes pool som de også invaderede her i sommer's og ja vi har også fanget en del og sat ned til en stor sø vi har ca. 800 meter fra hvor vi bor.

Nogen med et godt råd eller evt. har samme problem?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 10. september 2012 kl. 10.41

Altså inde i huset kan man vel ikke gøre andet end at sørge for at holde døren lukket - og med det vejr, som kommer nu, så burde det vel ikke være det store problem ;-)
Men har I altid så mange? Er det ikke fordi der er vandring lige nu? Eller noget - har ikke så meget forstand på frøer :-)
Reelt kan og må I ikke gøre noget, da de er fredede - hvis problemet er forbigående, så ville jeg prøve at leve med det - og så iøvrigt glæde mig over, at jeres have og omliggende natur er så dyrevenlig, at de kan overleve. Her bor jeg selv midt i et villakvarter og jeg har kun en enkelt tudse, selvom jeg har flere damme og vandhuller, som netop er indrettet til dem :-)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie B., 10. september 2012 kl. 11.26

Det har været sådan hele sommeren igennem også i sønnes pool finder vi mellem 10-25 stk. nå vi lukker op for den.

Normalt ville jeg glæde mig men det er bare blevet en plage og ikke en glæde. Glæden er de 5-6 rådyr der kommer og græsser egern der spiser diverse ting de finder i haven og pindsvin. frøer og tudserne er bare blevet en plage.

Ja lukke døren ville være formål tjent men desværre har vi ikke en have dør der kan lukkes udefra og selv på klem finder de ud af at kravle ind..

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. september 2012 kl. 20.29

Hvis I har surbundsbede med spagnum er de meget glade for at grave sig ned der og overvintre. Hos mig gravede de også gange inde bag kampestens murene, så stenene dratede ned. Nu er der cement i fugerne. Der er kun at indfange tudser og frøer og transportere dem langt væk.

Nyt svar til emnet »Tudser og frøer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Tudser og frøer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider