Forum

Nyt medlem af familien.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. H., 28. april 2004 kl. 6.41

For 1½ måned siden såede jeg blomsterkarse som kantplante langs staudebeddet.

Forestillede mig et kommende orangerødt og smukt blomstertæppe indtil en mosegris tog en underjordisk fræsning i det nysåede.

Hmmm... ja det var der jo ikke noget at gøre ved og tænkte, det var så det, men synes nu alligevel det var noget af en lille "bandit" der hyggede sig i kølvandet af mine planer om flora i farver.

En måned senere såede jeg så lidt grønkål på friland og sørme om den lille "bandit" ikke også fræsede igennem lige der.

Til min store overraskelse og ikke mindst glæde ser jeg nu at blomsterkarsen titter frem, næsten lige der hvor jeg satte frøene og grønkålen spirer i en næsten uberørt og lige række.

Vores nye medlem i havens dyreliv er vist kommet for at blive :-)

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 7. maj 2004 kl. 7.44

Som jeg har læst mig frem til, så blomstre tulipaner IKKE det først år løget er sat, men mine gør, eller gjorde rettere sagt.

For nu er størstedelen af tulipanerne i knop, hist pist væk!

Nogle har et enkelt halvvisent blad tilbage.

Vi har en del harer omkring os, kan det være dem der gør kål på tulipanerne?... hvis stilke iøvrigt smager som friske ærter.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 31. august 2004 kl. 17.44

Man skal nok fange synderen i forbrydelsen for at være sikker på om det er det ene eller det andet dyr, rådyr går også lige i tulipanknopperne. Om harer også gør det skulle ikke undre mig.

Jeg har lige set naboens kanin igang med mine rosenblade.

Kan nogen fortælle mig hvordan man fanger sådan en, eller slipper af med den på anden vis.

Hilsen Helle-Sofie

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 1. september 2004 kl. 10.18

Jeg har også prøvet at have besøg af naboens kaniner for snart mange år siden. Det tog os mindst en time at fange den. Noget naboen stadig kan huske, da han ikke havde nået at få morgenmad, inden han måtte med på jagt efter sine kaniner. Det skal siges, at de derefter ikke oftere slap ud.

Men vi fik først fat i dem, da vi fandt et af de grønne jordbærnet frem og brugte det som fangnet. Vi holdt det mellem os, og kastede det over kaninen, da den kom løbende. Vi måtte så filtre den ud af nettet bagefter.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 1. september 2004 kl. 16.17

Tak for hjælpen det lyder som en effektiv metode.

Håber min nabo er lige så god til at holde den/dem inde bagefter.

Helle-Sofie

5 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Cykelmyggen Egon, 2. oktober 2016 kl. 13.06

Slettet af administrator 2. oktober 2016 kl. 19.29.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 2. oktober 2016 kl. 13.37

Er rapporteret

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 20. oktober 2016 kl. 22.16

Når mine kaniner slap ud, så brugte jeg min brors fangstnet (han var lystfisker). Men de kom som regel, når, det var mig- når mine forældre havde forsøgt i timevis... ;-)

Men jeg kom forsent i skole nogle gange: "XX kommer forsent, da mine kaniner var løse, og da de var fanget, var toget kørt" :-D

Men der var også en del, der gik i rævemaver, da uforstandige mennesker fodrede rævene (og deres hvalpe), så de ikke var sky for mennesker. Så min far satte et elhegn op på nogle pinde, drevet af et bilbatteri.
En morgen vågnede han til jammer og klynk: En rævehalp var gået under, havde ramt- og fået stød. Den bumlede så også på hegnet , da den ville ud. Siden så vi ikke mere til de ræve!

De var søde nok, men de skulle ligesom ikke have et fast spisekammer i mine kaniner, som jeg også holdt af. ;-)

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Nyt medlem af familien.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Nyt medlem af familien.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider