Forum

Kaniner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 12. juni 2012 kl. 7.32

Ja altså kanin i et bur i haven :-) det har ikke så meget med havedyrkning at gøre men mere hyggen i haven.
Hvis man har bur til kaninen i haven og laver en løbegård til kaninen er der så nogen der ved om det er nødvendigt den skal være lukket i toppen? Jeg overvejer at indhegne et stykke af haven med 90 cm havehegn og så indvendigt og af sider og i bunden beklæde med Hønsetråd. Så kan ungerne stadig gå ind til kaninen men andre dyr kan ik komme ind og kaninen ikke ud. Det er en dværgkanin så den springer ikke 90 cm. Naboen har en lille pudelhund så hvis jeg sætter det rigtige hegn yderst så vil kaninen altid være i sikkerhed, men er der andre grunde til at lukke toppen som på de der bure man køber i byggemarkeder osv?? Det er ikke meningen den skal gå ude om natten men når der er godt vejr

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 12. juni 2012 kl. 14.29

Du skal huske på at kaniner kan grave ned under nettet hvis de ikke gider at være inde i indhegningen . Jeg tror godt at den kan springe 90cm hvis den vil, men det er sjældent at de gør det . Husk at holde øje med den hele tiden.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 12. juni 2012 kl. 16.38

Hej Birgit jeg tror du skal overveje om du skal have "loft" over din lille dværgkanin, jeg ville ikke være så bange for, at den hopper over hegnet, der er mere fare for, at der kommer en rovfugl, der tager den fra luften. (En fiskehejre tager tit fisk i havedammen). Hilsen Henry G.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aksel Trige, 13. juni 2012 kl. 9.01

Kære Birgit H.
En dværgkanin kan sagtens hoppe 90 cm - mine piger har en, som er hoppet ud af deres kaniners gård, og løbegården er 1 m høj. Når kaninerne først får smag for friheden, hopper de ud igen, hvis de kan komme til det. Jeg ved ikke om der er ræve, hvor du bor, men hvis der er, er det også en god begrundelse for at bygge en solid løbegård med tag.
Venligst Aksel Trige

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie B., 13. juni 2012 kl. 12.39

Det lyder til det skal være en fast løbegård. jeg vil råde dig til at grave ca. 10 cm. ned i jorden og lægge hønsenet da kaniner godt kan finde på at grave sig ud. Hvis ikke du ønsker en fast løbe gård så er en sele og en lang føre snor til hunde altså også en udemærket løsning. Vi har begge dele og nå han render med snor har vi 3-4 små huse han kan rende ind og gemme sig hvis det skulle være nødvendigt..

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 13. juni 2012 kl. 21.45

Hej Birgit H

Der findes mange gode forslag til indretning af sikker kanin-løbegård på den norske hjemmeside www.http://kanin.org

God fornøjelse med projektet !

Med venlig hilsen fra
Lone

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Madsen, 14. juni 2012 kl. 8.22

Hej Birgit H

Jeg tror nu osse jeg ville overveje et loft, idag er loftet nemt at tage af og på. Så kan man jo have det taget af når man er i haven med ninus og på hvis du ikke lige er der. Er selv ved at overveje at bygge en fold-ud løbegård. Men da jeg ikke har noget græs tilbage i haven, så tror jeg bare jeg hegner hele haven inde. Jeg har ellers sommetider sat hende i snor, og det kan sagtens lade sig gøre. Dette er min Ibi´s nye villa, 3 etager selvfølgelig :-)

Nyt svar til emnet »Kaniner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Kaniner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider