Forum

Tudser under trampolinen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jane Zorde, 26. maj 2012 kl. 16.53

Da vi idag skulle skifte kanten på trampolinen(som er gravet ned), opdagede mit barnebarn at der var et mylder af tudser, både voksne og unger - nok 50 ialt. Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med dem og om det er ok for dem at bo der. Hvis ikke er der så nogen der har erfaring med dette og hvordan jeg i så fald får dem flyttet?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Sørensen, 26. maj 2012 kl. 17.26

Som tyskerne siger: "Lassen sie im waeren"

Bondedansk: "Lad dem være".

They don't do any harm, and perhaps they have an affection for anything to do with "spring"s.

Sorry, couldn't help that.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. maj 2012 kl. 19.51

Lav nogle huller som de kan komme ind og ud af. De er sikker blevet tiltrukket af den fugtighed som er under trampolinen og som har tiltrukket en masse snegle . Husk at tusser er nyttedyr, fredet og derfor værd at værne om .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. maj 2012 kl. 19.53

Det var tudser , der var nyttedyr, men de andre er også gode at have.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 26. maj 2012 kl. 23.11

har selv dem i haven, og de tager ikke noget fra min køkkenhave, tværtimod de spiser en masser ad de dyr som ellers ville angribe vores køkkenhaver. Og så er det jo dejlig at naturen i forskellige variationer er lige udenfor døren.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 27. maj 2012 kl. 8.20

Lad naturen gå sin gang. Hvis tudserne har valgt at slå sig ned der, så er det vel fordi de "ka' li' det" ;-)

Peter

Nyt svar til emnet »Tudser under trampolinen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Tudser under trampolinen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider