Skrevet af: Sussi Erengaard, 21. maj 2012 kl. 15.50
Vores nabo samler efterladenskaber sammen fra sine 3 hunde og smider dem ved hækken ind til os, med det resultet af vi ikke kan side på vores terasse, når vinden kommer fra ham og det gøre den tit desværre.Her lugter af lort. Hvad kan jeg gøre ? Vil har spurgt ham og han ikke kunne finde en anden løsning, men han siger at han selv bestemmer hvor han vil ligger sit lort. :-(
Skrevet af: Maj-Britt B., 21. maj 2012 kl. 17.17
Hej Sussi !
Sikke da en nabo !!
Spørg ham om han ikke evt kan grave dem ned !
Her i huset samler vi op i poser, binder knude på og i skidtspanden med dem.....
Min far havde en nabo som gravede et nyt hul der var klart hver gang....startede med 2 og så er der hele tiden jord til at dække det nye hul med.
Men hvis naboen er en "lort", så er der vel ikke meget at gøre.
Måske andre kender en evt lov om det.....??
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 21. maj 2012 kl. 17.35
Du kan henvende dig til din kommune. Hvis de skønner at genen er alvorlig nok, kan de skride ind i hht. miljølovgivningen.
Er du slet ikke på talefod med hundelortegemmeren? Det ville være rarest med dialog, frem for at inddrage myndighederne.
mvh Vibeke
Skrevet af: Peter Sindrup, 22. maj 2012 kl. 6.51
Sikke da en lortenabo! (Sorry, kunne ikke lade være)
Alt andet lige, så syntes jeg du skal gøre alt hvad der står i din magt for at _undgå_ at inddrage myndighederne i dit problem. En nabostrid/hegnsstrid der afgøres af en (politi)myndighed bliver aldrig "god" også selv om at I skulle få rettens ord for at I "har ret"
Hvis I ikke er på supergod TALEfod med jeres nabo, så overvej at skrive til ham. Når man skriver har man nemmere ved at kontrollerer at man ikke "taler over sig" i et øjebliks ophidselse.
Held og lykke med "projektet"
Peter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Der lugter af hundelort