Forum

Erfaringer med hærdet glas i drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. Degn, 12. februar 2012 kl. 9.51

Hej er der nogen der har erfaringer med hærdet glas i drivhus?

Stormen tog vores polycarbonatdrivhus trods fuget med silicone, så nu skal det næste være en tand stærkere.

Jeg har set på den nye model fra Juliana: Softline, med hærdet glas.

Hvordan er det i forhold til vækstsæson og kulde/varme, som almindeligt glas eller? er der nogen der har erfaringer med det?

mvh Miriam Degn

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 12. februar 2012 kl. 16.53

Jeg valgte at få hærdet glas i mit drivhus fra Pavillion Danmark. Jeg synes de fungerer som var det almindeligt glas. Her i de to storme der har raseret en stor del af Danmark har det været blæst etparti glas ud i gavlen - men glasset har på ntetidspunkt været gået i stykker.
Endvide kan det holde til at fodbold bliver sparket mod ruderne så det kan anbefales.. I mit drivhus har jeg 4 mm hærdet glas i.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Degn, 12. februar 2012 kl. 18.54

hej Lise m.fl.

Tak for din respons!

Det lyder da lovende mht fodbolde, de kan også godt komme flyvende i min have.

Det drivhus jeg har set på, er et med glas der er tre mm, mon det gør den store forskel? Er der nogen har viden ang. det?

Jeg synes også det er imponerende at glasset ikke gik i stykker trods det blev blæst ud - det er da noget af en test!
Det tyder på det er værd at købe.

Det drivhus jeg har kig på er jo ikke med gummilister som jeg går ud fra dit er, synes du det har været en fordel med gummi frem for silicone? Er der andre der har erfaringer med gummilister?

M.Degn

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 12. februar 2012 kl. 20.50

Ja jeg gruede for knust glas da jeg så gavlen var blæst ud.. jeg er usikker på hvor meget forskel der er på 3 og 4 mm hærdet glas, men jo tykkere des bedre, vil jeg tro.

Mit er med gummilistet og det an anbefales - sideruderne er i hele stykker fra bund til top, de er super nemme at tage ud og rengøre hvid man ikke kan komme til i kanter og hjørner. Jeg ville ikke vælge silikone men gummilistet, meget nemmere at håndtere. Men det er nok en smagssag og et spørgmål om hvor mange penge man vil investere i sit drivhus ;-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels W, 12. april 2012 kl. 23.14

Hej !

Jeg har 4mm hærdet glas i hele længeder. Dvs gavl-stykker på op til 2.5 x 0,6 meter. Isat med silicone - NO problemer. Køb en GOD (læs dyr) silicone med anti mug/skimmel osv
MVH Niels

Nyt svar til emnet »Erfaringer med hærdet glas i drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Erfaringer med hærdet glas i drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider