Forum

Specialbygget drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lena Sørensen, 8. november 2011 kl. 12.55

På vores landejendom, hvor der længe før vi erhvervede stedet har været erhvervsgartneri, står skelettet af et gammelt drivhus, ca 8 x 15 m. Det, der er tilbage, er stålspærene, som er støbt ned i et betonfundament.

Vi drømmer om at få retableret drivhuset, ikke som det var, men i engelsk stil, med muret halvmur og bede og hvad der nu ellers hører sig til. Murerarbejdet er ikke noget problem, her har vi en god kontakt i forvejen. men selve drivhuskonstruktionen mangler vi at finde nogen der kan lave. Vores normale tømrer vil i hvert fald helst ikke have noget med opgaven at gøre ;-)

Jeg har prøvet at google mig frem til nogle firmaer, som håndterer den slags opgaver, men uden det store held. Vi er ikke helt afklarede med om selve konstruktionen skal være i træ eller alu, jeg hælder mest til træ pga det æstetiske, min mand hælder mest til alu pga mindre vedligeholdelse. Og han har måske ret :-)

Er der nogen her, som kender til et firma, der har lavet den slags opgaver før? Og som arbejder i Østjylland? Det er jo lidt en speciel opgave, så det ville være bedst med nogen, som har arbejdet med drivhuse før.

På forhånd tak!

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 8. november 2011 kl. 16.38

Hej Lena hvis du sætter din e-mail adresse ind her, vil jeg prøve at hjælpe dig, ved at finde en der kender til jeres problem. vedkommende er godt kendt i Randers området.
Hilsen Henry G.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. november 2011 kl. 18.05

Hej Lena -

hvis du ikke har lyst til at lægge din mailadresse i et offentlig indlæg, kan du på din profil lige markere, at man kan sende dig en besked.

Så bliver dit navn grønt, som du kan se , at mit er øverst i dette indlæg, og så kan man klikke på det og sende en besked, som du får på din mail.

Det lyder som et meget spændende projekt, I skal have gang i!

Mvh
Anja

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 8. november 2011 kl. 18.52

Hej Lena
Jeg aner ikke om de laver den slags, men se her :
www.j-d-m.dk/default.asp?pid=1

mvh
Randi Lauridsen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena Sørensen, 10. november 2011 kl. 13.35

Hej Henry, nu har jeg aktiveret min profil, så du kan sende mig en mail :-)

Jysk Drivhus Montage lyder bestemt også som en mulighed, og ligger tæt på kan jeg se. Tak for det Randi :-)

Ja det er et spændende projekt, og nu må vi se hvad det skal koste at lave, jeg er bange for at det kommer til at lave et alvorligt indhug i ferieopsparingen ;-)

Nyt svar til emnet »Specialbygget drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Specialbygget drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider