Forum

Drivhus på terrassen?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Kirkegaard, 21. september 2011 kl. 14.58

Hey
Tænker at nogen her nok kan hjælpe mig. Jeg har planer om at købe et billigt drivhus fra Jem&Fix næste år. Da jeg ikke har voldsomt meget plads i haven vil det komme til at stå på vores terrasse. MEN, vores terrasse er selvfølgelig lavet med hæld for at alt regnvandet kan løbe væk fra huset og så er det jeg tænker hvordan jeg lige får kringlet den i forhold til drivhuset. Det var jo umiddelbart bare min plan at sætte drivhuset og så støbe det med jordspyd i hjørnerne. Men så kommer det jo faktisk til at stå skævt og jeg er lidt i tvivl om det så bliver til at samle og om man mon bliver åndsvag af at se på det skæve drivhus??
Nogen der kan hjælpe, har gode idéer eller lign? Tror min mand vil skilles hvis jeg beder ham tage alt for mange sten op da han selv har lagt de 80 kvm terrasse vi har...
På forhånd tak for hjælpen
Anne

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 21. september 2011 kl. 18.49

Jeg ville nok lave en sokkel der udligner faldet.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 21. september 2011 kl. 21.28

en sokkel af trykimp. træ kan holde i mange år og er nem at skrue fast i fliserne -
MM

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. september 2011 kl. 21.50

Det er vigtigt, at drivhuset er i vater, da I ellers kan få problemer med at sætte glasset i...

Så I er nok nødt til at have fat i nogle af fliserne, så soklen kan sættes rigtigt!

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. september 2011 kl. 16.29

- man lægger et stykke træ under den lave side så soklen bliver vandret - intet i den høje side - så skærer man et stykke træ skråt så det passer i de to andre sider - så skal I ikke pille ved fliserne -
MM

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 25. september 2011 kl. 11.59

Nu tror jeg næppe, at i har så meget fald på terrassen, at det ville kunne ses med det blotte øje. Normen for belægning er et fald på 1,5 cm pr. meter, lidt afhængig af dybden terrassen.

Drivhuset behøver ikke at stå i lod, men det skal stå 100% plant. Først der kan det give problemer med glasset.

Nyt svar til emnet »Drivhus på terrassen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus på terrassen?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider