Forum

Kanalplader lukkes i enderne.!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 20. september 2011 kl. 8.10

Hej.

Jeg er ved at bygge et nyt stort drivhus på 18 kvm, muret sokkel der stikker 60 cm over jorden. Resten træ-konstruktion.

Hertil har jeg været heldig at finde 70 stk. kanalplader, 3 lags på 10 mm. Jeg vil lave taget med 2 stk. kanalplader liggende over hinanden, så det giver 20 mm i tykkelsen. Enderne skal jeg tilpasse i længden, og her hvor jeg saver pladerne over, er der jo åben ind i selve pladen, skal disse huller lukkes .!

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. september 2011 kl. 8.57

- du skal kun lukke dem i den ende der vender opad - så er der ikke gennemtræk - men evt. kondens kan løbe ud -
MM

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 20. september 2011 kl. 9.08

Hej.

Mange tak, det vil jeg gøre.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. september 2011 kl. 12.32

Mine kanalplader er lukket i bunden med en slags gaze-lignende tape, så insekterne holdes ude - jeg vil tro, at det kan fås hos Willab Garden...

Og i toppen med alutape, så der er helt lukket.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 27. september 2011 kl. 8.30

Hej, hvor køber man det ventilerede tape, som bruges nederst på kanal pladerne, har fundet det ved Plastbutikken, men vil ikke betale 550 kr., for en rulle tape som koster 150 kr., bare fordi fragtprisen er på 400 kr.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. september 2011 kl. 14.44

Prøv at læse indlægget over dit - der er et forslag...

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. september 2011 kl. 14.48

For resten - der står i betingelserne hos Plastbutikken, at der sendes til PostDanmarks Takster, og da det kun er et fragtestimat, der vises i indkøbskurven, er det jo nok ikke det beløb, det ender med.

Hvad med at skrive og spørge dem? Og meget gerne skrive svaret her - det er der sikkert flere, der kunne få glæde af.

mvh
Anja

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 27. september 2011 kl. 19.17

Hej Anja.

Jeg søgte på Villab Gardens hjemmeside inden jeg skrev indlæget, men fandt det ikke.

Jeg ved at tapen hedder "Diffusionsåben tape", da jeg fandt en PDF om montage at kanal plader.

Jeg prøver at skrive til Plastbutikken.

Ps. Mine små hvide jordbær jeg fik at dig, har det rigtigt godt, og er blevet pænt store. :o)

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. september 2011 kl. 20.49

Hej Jørn -

dejligt at høre, at de blev gode!

mvh
Anja

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nielsen, 11. oktober 2011 kl. 14.19

Hej Jørn - og andre!

Den ventilerende tape bruges ganske rigtigt til at lukke kanalpladernes nederste ende med. I den øverste ende bruger man en lukket alutape.

Husk, at kanalplader af polycarbonat absorberer fugt fra luften. Denne fugt kondenseres inde i kanalerne. Derfor er det vigtigt at pladen kan "ånde". Det sikrer man ved at lukke pladen korrekt med tape som anvist ovenfor.

Fragten på plastbutikken.dk er ikke 400 kr., når man bare køber en rulle tape. Ekspedition og forsendelse af småpakker koster 75 kr. hvis ikke man ønsker selv at afhente.

Venlig hilsen

Jesper Nielsen / Plastbutikken.dk

Nyt svar til emnet »Kanalplader lukkes i enderne.!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kanalplader lukkes i enderne.!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider