Forum

Hjælp – frostvejr

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 29. april 2011 kl. 6.39

Jeg har jo sat en masse i drivhuset af forspiring som venter på at blive priklet om, men nu lover de jo muligvis frostvejr i næste uge om natten. Hvad gør jeg

Er det nok at lægge en avis over dem eller skal jeg tage det hele ind i stuen?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Højgaard, 29. april 2011 kl. 21.39

Hej Jean
Jeg har også masser af planter i drivhuset, som er "frostfølsomme". Jeg vil anbefale dig, at bære de planter ind om natten, som du har mulighed for. Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan du ligge noget fiberdug over, samt f.eks sætte en olieradiator ud i drivhuset. Den har termostat, og kan indstilles til den temperatur du ønsker. Er forholdsvis billig i drift. Det skulle gerne holde liv i dine planter. Lad dog endelig være med at sætte agurker, auberginer, samt meloner ud i drivhuset endnu. Kun om dagen i solskinsvejr.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Krogh, 4. maj 2011 kl. 11.38

Frosten driller om natten her i maj, og det er utroligt irriterende, nu hvor tomaterne er plantede i sække og ikke sådan at flytte med. De mest frostfølsomme planter (chilli, sommerblomster og lignende) har jeg taget indenfor. Men tomater, kartofler i spande, Dahlia i potter, ærter, Lathyrus og andre bliver i drivhuset. I Netto har jeg købt 10 stk. bloklys til 52 timer og dem tænder jeg ved 22-tiden.
Indtil videre har de kunnet holde frosten ude af huset og alle planter har overlevet. Godt med langtidsstearinlys, kombineret med gennemvandede planter kan godt holde temperaturen et par grader oppe i drivhuset ift udenfor.
Det er ihvertfald min erfaring.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsa Breth, 4. maj 2011 kl. 12.25

Hej. Jeg er nybegynder med trompetblomst, og har en ret stor flot plante inde, men hvornår begynder den at danne blomster ? planten er ca en meter og står i en krukke indenfor.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. maj 2011 kl. 20.00

Når hovedgrenen begynder at danne et Y laver den anlæg til blomster. Husk lige at de stikkende frugter, som kommer senere, er meget giftige.

Nyt svar til emnet »Hjælp – frostvejr«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hjælp – frostvejr

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider