Skrevet af: Guy H., 2. april 2011 kl. 17.16
først vil jeg undskylde mig for mit dårligt dansk ( har boet her i næsten 4 år)
men jeg jeg et spørgsmål i.f.m. et fundament til drivhuset..
Jeg har læst meget om det her emne og er klar over at et fundament med lecablokke er bedst ( isolering), men hvordan kan jeg lave et fundament eller noget andel hvor drivhuset kan stå på en skrænt..
vores hus ligger op på en bakke og der ikke nogle flade område
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 2. april 2011 kl. 17.51
Hej Guy H.
hvis du vil have drivhuset til at stå på skrænten, så kommer du nok til at grave lidt ekstra. Måske sådan at drivhuset er helt nede ved jorden i den ene ende (eller den ene side ?) og så at soklen i den anden ende bliver tilsvarende høj over jorden, afhængigt af hvor stejl skrænten er.
Så må du finde ud af at lave bunden i drivhuset vandret.
Det er jo kun helt fint hvis der bliver lidt rigeligt højde inde i drivhuset, det kan planterne godt lide, så er der plads til nogle flere tomater ?
Det er for resten da fint forståeligt dansk, så det bejøver du ikke undskylde.
Skrevet af: Guy H., 2. april 2011 kl. 20.23
Hej Gert,
Tak for svar..
Drivhuset er helt nede ved den ene ende ( indgang ) og er næsten 4 meter lang ( drivhuset er en Merkur 9900 , 9,9 m2 ) så jeg kommer nok til en meter eller halvanden meter høj over jorden den anden ende..
men så kan jeg også laver en lille kælder ind i drivhuset om at opbevare mine blomsterløg ;-)...
Nu skal jeg bare finde ud hvordan jeg laver fundamenten på skrænten.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 2. april 2011 kl. 21.44
Så for søren da, det lyder som om du er ved at bygge på en fjeldside !
Kan du ikke placere det på den anden led, altså med siden ind mod skrænten ? Så bliver der jo ikke så stor højdeforskel.
Du kommer nok under alle omstændigheder til at forankre det godt ned i "frostfri dybde" også for at sikre dig imod at huset skrider.
Men alt kan jo lade sig gøre, det er bare ikke alt som er lige let !
Held og lykke med dit drivhusprojekt.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.