Forum

Polycarbonat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Wandel, 19. marts 2011 kl. 23.35

Er der nogen, der har erfaringer med at bruge polycarbonat i stedet for glas i drivhuset? Bliver polycarbonat mat med tiden? Kræver det særlig vedligeholdelse?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. marts 2011 kl. 9.48

- som erhvervsgartner har jeg kun haft gode erfaringer - både med store og små drivhuse - de dæmper det direkte solskin en smule og så behøver man ikke skygge så meget - der er ingen vedligeholdelse -
M.M.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 20. marts 2011 kl. 16.24

Hvis du bruger polycarbonatplader i taget, og gals i siderne så kan du jo stadig følge med i hvad der foregår udenfor og samtidig får du et mere diffust lys fra taget så du ikke behøver at skygge om sommeren.
Det eneste vedligehold jeg behøver er at skylle pladerne udvendigt når jeg forårsklargør drivhuset.
Pladerne bliver ikke gullige som de tidligere plasttagplader.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Wandel, 20. marts 2011 kl. 21.54

Tak for nogle gode svar.
Begge svar forudsætter at polycarbonat er uigennemsigtigt. Men Jem & Fix reklamerer med et drivhus med gennemsigtigt polycarbonat (ihvertfald iflg billedet). Er der noget her, der ikke stemmer?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 20. marts 2011 kl. 22.07

Det mest normale, når man taler om polycarbonat til drivhuse er kanalplader af klar polycarbonat. Om de er gennemsigtige, det kommer an på hvordan man definerer gennemsigtig !
Man kan da se igennem dem, men de er jo ikke som glas.
Jeg går da også ud fra at de plader som Hjem og fisk sælger også er kanalplader ? Men man kan jo ha' sin tvivl. Køber man det allerbilligste, så risikerer man nok at få tilsvarende kvalitet, eller måske mangel på samme ?
Jeg syntes at du skal ta' ud og se hvad det er de sælger før du evt. bestiller og køber noget.
Det er sk...træls at lægge en masse arbejde i det, og så ikke blive tilfreds med resultatet.
Lykke til med projektet.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. marts 2011 kl. 22.13

Nej - det er ikke kanalplader i Jem & Fix's drivhus, men enkeltlagsplader.

Der har været en tråd her på havenyt omkring deres drivhuse på et tidspunkt, og køberne var bestemt ikke tilfredse... De larmede, når det blæste - ruderne blæste ud osv.

Så det kan helt sikkert ikke betale sig at købe for billigt - man kan bruge rigtig lang tid på at ærgre sig bagefter!

mvh
Anja

mvh
Anja

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen C., 21. marts 2011 kl. 15.38

Jem og Fix har begge dele, dvs. drivhuse med polycarbonatplader i enkeltlag (gennemsigtige som glas), samt alm. tågede kanalplader i 4 mm to-lags polycarbonat.

Jeg har endnu ikke set et opstillet drivhus fra verdensfirmaet (måske er de alle blæst væk?), men jeg har prøvet at tage "en pakke med drivhus" under armen i butikken og de vejer altså ikke ret meget, ergo må profilerne være meget tynde og alt for spinkelt opbygget.

Skulle de tynde profiler (mod forventning) vise sig at kunne holde, vil de tynde polyplader woble i vinden og blæser hurtigt væk.

Det burde være forbudt ved lov at sælge sådan noget billigt l... og så er det ikke en gang billigt for hvis man ellers holder godt øje med diverse reklamers gode tilbud på kvalitetsdrivhuse, kan man let få et betydeligt bedre hus til de samme penge.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 21. marts 2011 kl. 19.50

Hej jeg har nu haft et hjem og fix drivhus med klar polycarbonatplader i 2 1/2 år uden repperationer det kan larme lidt i kraftig blæst, jeg fik det som en gave, men skulle jeg ud og købe et nyt ville jeg nok vælge et lidt kraftiger og dyre model, du kan se billeder af det på min hjemme side.

MVH. Eli

www.123hjemmeside.dk/e-l-sorensen

Nyt svar til emnet »Polycarbonat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Polycarbonat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider