Skrevet af: Birgit H., 13. september 2010 kl. 12.55
jeg har fået mig et drivhus uden sokkel.Det skal stå på en stor terasse vi har som vi ikke bruger. Dr er fliser på hele terassen. Og der er læ fra vest.
Hvordan får jeg huset til at stå fast??? Kan jeg lave en ramme af træ? Eller stille det på leca blokke og skrue det fast derpå? Det skal skrues fast for selvom der er læ mod vest så kommer der vind ind på terassen.
Håber nogen kan komme med ideer.
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. september 2010 kl. 13.46
Hej Birgit -
punktstøbning i hjørnerne og evt. på langsiderne vil nok være en god løsning.
Prøv at bruge søgefunktionen oppe til højre, for der har været en del snak om det på et tidspunkt - kan bare ikke lige huske hvor!
mvh
Anja
Skrevet af: Svend Høst, 13. september 2010 kl. 20.45
Hvis det er et drivhus med glas i så er det tungt nok til blive stående selv i stormvejr , så stil du det bare direkte oven på fliserne uden at fastgøre det , sådan har mit drivhus stået i 30+år , og det står der stadig.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. september 2010 kl. 21.31
Jeg ville nu stadig vælge punktstøbningen - og det er heller ikke noget særlig stort arbejde.
Men det kommer selvfølgelig an på, hvor vindblæst det skal stå - jeg bor med åbne marker mod sydvest, så alting skal tøjres godt her...
Skrevet af: Jesper D., 13. september 2010 kl. 22.10
Jeg ville vælge og har valgt punktfundament.
At lade det stå løst er ingen god ide.
Det er også derfor alle forskringsselskaber kræver at et drivhus skal være forsvarligt fastgjort til jorden, som et punktfundament gør.
Skrevet af: Svend Høst, 14. september 2010 kl. 9.38
Ok hvis man endelig ønsker at fastgøre drivhuset på de fliser det står på , er det meget let, bor huller med en slagboremaskine i fliserne og brug plugs og spånplade skruer med en afstand på ca 30-35cm så flytter drivhuset med garanti sig ikke .
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. september 2010 kl. 16.12
Jeg vil foreslå dig at ringe til forsikringen, inden du gør noget som helst...
Så kan du få klar besked om, hvor meget du behøver at gøre, hvis du vil have dit drivhus med i forsikringen!
Vi bliver nemlig ikke enige her, lader det til!
Men det ville være rigtig godt, hvis du skriver her, hvad de svarer...
Skrevet af: Svend Høst, 14. september 2010 kl. 21.38
Jeg tvivler stærkt på at det kan svare sig at have et gammelt alu drivhus med glasruder forsikret . der går år imellem at der går et glas i stykker , som man kan købe for under en halvtredser hos den lokale glarmester.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Birgit H., 14. september 2010 kl. 22.06
åhhh hvor skønt me en masse imput.
Drivhuset er et billigt et til 3000. Jeg vil have et orangeri men i vores have blæser det for meget til at jeg tør sætte det der før jeg har skabt noget mere læ. Derfor ha jeg valgt at købe et fint hus til 3000 til at bruge et par år indtil de nye planter har skabt læ i haven.
Jeg tror ikke det kan svare sig at lave om på forsikringen da drivhuset ikke er dyrer (det er en anden sag den dag jeg køber mit drømme hus) Huset blive et prøve hus for at sikre mig jeg kan styre tingene når der kommer ange planter og man har 2 små børn og arbejder 50 timer.
Jeg tror jeg vil skrue det direkte ned i fliserne som en af jer forslog, det er nemt og da det forhåbentligt kun skal stå der i 2 årsynes jeg en sokkel bliver noget af et arbejde.
Når jeg får mit drømme drivhus så punktstøber jeg det. Det skal kun bruges om sommeren og til at starte spiring i så jeg har ikke brug for at det er frostfrit.
1000 tak for alle jeres imput
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.