Forum

Hvilket drivhus skal jeg vælge

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Nielsen, 22. marts 2010 kl. 15.10

Vi vil gerne have et drivhus i haven. Det sted, det skal stå, er på en firkantet flisebelagt "terrasse" med højbede omkring (ca. 50 cm høje). Terrassens mål er 4 x 6 meter (Bredde x længde).

Vi har forsøgt at vurdere, hvor stort drivhuset maks må være for at vi kan komme rundt om drivhuset og ind til bedene. Vi er i tvivl om 75 cm på hver side af drivhuset er for lidt eller om der skal være 1 meter?

Egentlig vil vi helst have et drivhus, der er ca. 2,5 meter bredt for at få en ordentlig størrelse, men som sagt er vi så i tvivl om, der er plads nok udenomkring - det vil så blive 75 cm på hver side.

Hvilke ting skal vi kigge efter når vi ser på drivhuse? Vi har overvejet et drivhus med glas, runde sider og en god ståhøjde. Men hvad er en god højde? Og hvad skal man vælge? Vi tænker, at vi ikke behøver sokkel, når der er fliser og det så bare bliver skruet fast i belægningen.

Vi ønsker i første omgang at bruge det til tomater, agurker osv, men det kan jo være man bliver bidt af det og udvider mulighederne senere. Vi har også tænkt det måske er godt med plads til en stol eller to.

Er der en venlig sjæl, der kan råde os lidt?

Mvh

Rikke Nielsen

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 22. marts 2010 kl. 15.58

Hej Rikke -

jeg synes, at I skal finde et drivhus, der er så bredt som muligt i forhold til pladsen - under ingen omstændigheder smallere end de 2,5 m, for så bliver det ikke til at bevæge sig derude, når planterne også skal være der...

Måske kunne I gøre det ene højbed smallere, så det kan nås fra den ene side, og så sætte drivhuset helt op til i den anden side?

Med hensyn til at vælge drivhus, så er der jo mange muligheder - men prøv at læse denne meget lange tråd:

www.havenyt.dk/forum/drivhuset/5856.html

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Hvilket drivhus skal jeg vælge«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvilket drivhus skal jeg vælge

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider