Forum

Drivhusforening

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Jeppesen, 2. januar 2010 kl. 21.35

Er der nogen i dette forum, som er bekendt med en forening for drivhus entusiaster?
Dansk/udenlandsk?

1 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2010 kl. 0.00

Der er mange fora, hvor drivhusdyrkningen er med som en underrubrik - men det er ikke lykkedes mig at finde et sted, hvor det er hovedemnet, desværre!

Juliana har forsøgt sig med noget, der hedder Drivhusklubben, men der sker ikke meget der...

Så jeg venter også spændt og er helt klar til at være med i et drivhusforum!

Mvh
Anja

2 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. januar 2010 kl. 9.25

Jeg har mit eget haveforum ved siden af at jeg er lidt med her, der er der en del brugere der har både store og små drivhuse og ofte flere( jeg har selv 5 stk). Den bruger der har det største er på 160 kvm og det minste er et vægdrivhus.
Du kan finde forum her www.havehygge.dk det er ganske gratis at være med der jeg afholder alle udgiter på fourm.

3 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2010 kl. 10.04

Hej Lis -

nu har jeg meldt mig til hos dig - men dine sider er nok lidt for meget blomster- og hyggeorienterede til mig...

Mine interesser er primært peber, chili, tomat og andet spiseligt - og jeg kunne også tænke mig lidt mere "nørderi" omkring udstyr til drivhuset.

Hvis jeg bare havde tid, så kunne jeg nok selv have fundet på at starte et drivhusforum op - kan bare ikke lige overskue at få det til at hænge sammen!

Mvh
Anja

4 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. januar 2010 kl. 11.18

Muligvis Anja er der for meget hygge efter din smag, men det er nu engang sådan at det er hvad mine brugere gerne vil.
Det er jo vidt forskelligt hvad vi bruger drivhusene til, jeg ved at der er et par stykker derinde som primært er til det spiselige, det bruger jeg så et af mine til, resten er sjældne planter da jeg ikke gider at avle peber til hele Randers og omegn, jeg spiser ikke selv ret meget af det. Jeg har ialt 30 kvm drivhus kunne du se dem fyldt med Chilli, tomater, agurker til 2 mennesker jeg kunne ikke leve af andet så, så vild med dem er jeg altså ikke.
Jeg kan så sige dig at det kunne jo være du skulle starte med at vise dit drivhus derinde og så se hvad respons du fik, inden du var så hurtig til at melde ud hvad at der var for meget hyggenykke

5 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. januar 2010 kl. 11.18

Muligvis Anja er der for meget hygge efter din smag, men det er nu engang sådan at det er hvad mine brugere gerne vil.
Det er jo vidt forskelligt hvad vi bruger drivhusene til, jeg ved at der er et par stykker derinde som primært er til det spiselige, det bruger jeg så et af mine til, resten er sjældne planter da jeg ikke gider at avle peber til hele Randers og omegn, jeg spiser ikke selv ret meget af det. Jeg har ialt 30 kvm drivhus kunne du se dem fyldt med Chilli, tomater, agurker til 2 mennesker jeg kunne ikke leve af andet så, så vild med dem er jeg altså ikke.
Jeg kan så sige dig at det kunne jo være du skulle starte med at vise dit drivhus derinde og så se hvad respons du fik, inden du var så hurtig til at melde ud hvad at der var for meget hyggenykke

6 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2010 kl. 13.59

Hej Lis -

det var bestemt ikke negativt ment - men jeg surfede rundt i det meste af en time og fandt, at det ikke passede så godt til mig, og det er vel en ærlig sag - ikke?

Der er da ikke det fjerneste galt med hygge - lige her er det bare ikke det, som jeg leder efter!

Mvh
Anja

7 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. januar 2010 kl. 14.52

Anja skal jeg slette dig igen eller vil du delagtiggøre lidt for os blomstertosser hvad du bruger dit drivhus til, ellers må du sige til så sletter jeg dig som medlem igen

8 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2010 kl. 16.43

Nej - du skal ikke slette mig. Jeg kommer helt sikkert forbi igen inden længe!

Og hvad tosser angår, så er vi vel alle sammen tossede på vores egen måde - ikke? Jeg kender i hvert fald en del, som vil skrive under på, at jeg ikke er blevet mindre tosset, efter at mit nye drivhus flyttede ind sidste år....

Mvh
Anja

9 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 3. januar 2010 kl. 19.41

Nu er det tid at du træder i kraft Karna Maj, har dette (igen) noget med Praktisk Økologi at gøre? Du annullerede godt tidligere fallenter, de vil hellere diskutere og gør sig "bedre vidende". Få os dog tilbage i Praktisk Økologi, hvor vi beskæftiger os. håp

10 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. januar 2010 kl. 8.03

Hør Hans Åge Pedersen, nu skal jeg sige dig noget, hvis der var mulighed for at vi kunne kommunikere på anden måde end at sidde og skrive på forum så var det en god ide, for så slap man da for dine sure opstød.
Men ved du hvad jeg kan holde mig helt væk herfra, jeg kan ikke klare brokhoveder, der ikke kan skrive en ordenlig dansk.

11 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. januar 2010 kl. 9.41

Hans Åge.
Nu må du styre dine talenter. Det er en almindelig menings udveksling mellem Lis og Anja som er ret harmløst. Vi har oplevet det der er meget værre her i dette forum. Nok en gang prøver vi at bære over med dig.

12 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2010 kl. 9.45

Enig - jeg fik bare ikke udtrykt mig helt præcist, men vi er da vist fordi det nu...

Og kan stadig håbe på, at der dukker et Drivhusforum op et eller andet sted - det kunne være lidt sjovt at drivhusnørde sammen med ligesindede!

mvh
Anja

13 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2010 kl. 9.45

øøøøhh - stavekontrollen: ikke "fordi" - men "forbi"!

14 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 4. januar 2010 kl. 13.26

Jeg kan godt se, at det ville være fint med et drivhusforum på sin helt egen hjemmeside. Men se ude i menuen - I er i en kategori, som hedder Drivhuset.

Så det er vel egentlig kun et spørgsmål om at bruge muligheden - og få gang i nørderiet. Så kommer der nok flere nørder til.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

15 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 4. januar 2010 kl. 20.22

Det læses nemt på drivhusforeningens antydninger at det er ikke netop Praktisk Økologi som interesseret mest. Nu er andre tidligere diktators endeligt røget ud i rabatten - og så forsøger andre/flere at indtage pladserne. Der må findes bedre steder som netop passer ind i det koncept de brænder for, eller forsøg dog selv. Ellers må du, Karna Maj hjælpe dem fornødent og oprette netop Diskussionsforum håp

16 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2010 kl. 23.28

Karna - du har helt ret!

Jeg har oprettet en tråd for drivhusnørder:

www.havenyt.dk/forum/drivhuset/7127.html#top

Så må vi se, hvor mange af os, der findes her på havenyt.dk!

mvh
Anja

17 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Jeppesen, 5. januar 2010 kl. 15.49

Herligt med alle de billeder af drivhusenes indretning. Det var faktisk det jeg primært eftersøgte.
Så er der ikke andet end at fortsætte med billeder, inspiration og ideer på
www.havenyt.dk/forum/drivhuset/7127.html#top

Men mon ikke havenyt.dk kunne lave et særskilt afsnit til dette emne?

18 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 5. januar 2010 kl. 17.09

Med fare for at få hovedet hevet af, så viser jeg lige et billed fra et af mine hyggedrivhuse

19 af 19 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. januar 2010 kl. 17.52

Hej Lis

Jeg synes, at dit drivhus ser rigtig hyggeligt ud - man kan se, at du har nogle virkelig herlige timer her. Det ligner lidt den måde min svigermor dyrkede drivhus på - selvom hendes var en blanding af blomster, agurker og tomater.

Havenyt er for alle, og det er ikke mere »rigtigt« at dyrke nytteplanter end prydplanter. Det er haveglæden, som vi er fælles om og at inspirere hinanden.

Med venlig hilsen
Karna

Nyt svar til emnet »Drivhusforening«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhusforening

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider