Forum

Hvordan opbinder jeg tomatplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 29. september 2009 kl. 22.31

Jeg skal til næsteår have 6 tomatplanter opbundet, men hvordan opbinder jeg dem bedst. hvordan gør i der ude?. har set sådan en spiral, men ved ikke om det duer

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 30. september 2009 kl. 7.42

Jeg laver en åben/ løs løkke om stilken, nederst, og hæfter snoren til taget i drivhuset. Stilken, efterhånden som planten vokser, drejes omkring snoren.

På friland binder jeg planterne ind, til kraftige blomsterpinde, også efterhånden som de vokser derop ad.

Spiralen som du nævner kan sagtens bruges.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arne Nielsen, 4. oktober 2009 kl. 19.12

Hej Jeanet... Du gør det rigtige med snoren, den eneste ændring jeg vil anbefale er at, i stedet for at binde snoren omkring stænglen (du risikerer at lukke af for vandtilførsel til planten når stængelen vokser i diam.) er det en god ide at stikke en træpind ned lige ved siden af plantenog binde snoren til denne, og så fortsætte med det du gør.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 5. oktober 2009 kl. 7.51

Lykken omkring stænglen er fleksibel og bundet på sådan en måde, at der er rummelighed nok til, at stænglen kan vokse ugeneret, og kan ellers udvides i tilfælde af... Men tak for rådet, alligevel – det kan andre også få glæde af.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 5. oktober 2009 kl. 15.38

Det fedt at læse og lære så meget via jer her inde tak skal i have

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 5. oktober 2009 kl. 20.04

Så vidt jeg fatter det, skal snoren bindes om pinden og planten derefter snoes om snoren – selvfølgeligt. For ikke at kvæle planten for vandoptrækket i planten. Ok -? håp

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arne Nielsen, 5. oktober 2009 kl. 20.19

Rigtigt forstået Hans Åge... Så kan opbindingssnoren holdes stram så planten ikke hænger når du får rigtig mange store bøftomater på dine planter. Held og lykke!

Nyt svar til emnet »Hvordan opbinder jeg tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvordan opbinder jeg tomatplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider