Forum

Hvordan holder jeg græsset ude af drivhuset?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Bentsen, 12. september 2009 kl. 11.08

Hej med jer

Jeg skal til at sætte et drivhus op. Jeg har fundet ud af det med størrelse og placering på grunden, og nu skal jeg i gang med at vende græstorven, der hvor drivhuset skal stå. Så langt, så godt. Men hvad gør jeg med kanten?

Jeg kan se ved min køkkenhave, der også er anlagt på et tidligere stykke græsplæne, at græsset langsomt men sikkert kravler tilbage ind under og mellem fliserne, der er lagt som kant rundt om bedet. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg undgår noget lignende, når jeg skal sætte drivhuset op – samt hvordan jeg stopper det ved køkkenhaven.

Kan man på en måde lægge noget kantmateriale under fliserne, lave en barrikade af en art, eller hvordan gør man det nemmest? Grunden til, at jeg har lagt fliser som kant til køkkenhaven, er, at jeg gerne vil kunne slå græsset ret nemt og samtidig have noget stabilt at stå på ved bedet.

Gode råd omkring begge problemer er meget velkomne!

Venlig hilsen

Lola

blog.lolabentsen.dk

Nyt svar til emnet »Hvordan holder jeg græsset ude af drivhuset?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvordan holder jeg græsset ude af drivhuset?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider