Skrevet af: Runa, 30. august 2009 kl. 12.40
Jeg så iaftes et børneprogram med en dreng der hjælper faderen, der er kok med at lave mad. Denne gang blev der bl.a lavet krabber men drengen var også ude i familiens drivhus og plukkede nogle såkaldte ærtetomater, der skulle være helt fantastiske sprøde og velsmagende. Jeg har aldrig før hørt om denne sort og kan ikke finde den nogen steder...nogen der kender til den slags tomater?
Mvh
Runa
Skrevet af: Søren, 30. august 2009 kl. 13.10
Det kunne være en ribs tomat (på engelsk currant tomato) som denne: www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=5_2&products_id=1062&zenid=75f0c2329616912fed7aa260a49f4cc7
Netop denne hedder faktisk også noget med ært (pea) :)
Hvis det ikke er denne tomattype, kunne du måske fortælle lidt mere om hvordan de så ud? Farve? Størrelse?
Skrevet af: Heidi H., 29. september 2009 kl. 13.28
Hej
Jeg har selv haft ribstomater i drivhuset og så vidt jeg ved findes der 3 sorter i danmark. Ingen af dem er særlig velsmagende efter min mening, men meget dekorative :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.