Skrevet af: Søren, 21. juli 2009 kl. 20.53
Er der nogen der har erfaringer med disse sorter?
Hvordan smager de?
Sætter "Armenian Yard Long" lige så mange agurker som andre sorter? (Det er jo egentligt ikke en agurk, men en melon der dyrkes som agurk)
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juli 2009 kl. 22.55
Hej Jan -
har et par Armenian Yard Long i drivhuset og mens jeg har væltet mig i almindelige agurker i godt og vel en måned nu, har jeg endnu til gode at se en moden frugt på "den lange"...
Det er en meget spinkel plante, som ganske vist endelig vokser i højden, men foreløbig er der kun et par småbitte frugter på vej. Til gengæld har den fået spindemider, så jeg har sat rovmider ud i dag, så alle mine peberplanter ikke bliver angrebet.
Så jeg er ikke til megen hjælp måske ved jeg mere om 14 dage tre uger!
Mvh
Anja
Skrevet af: Lise, 29. juli 2009 kl. 12.31
Jeg har netop høstet mine to første Armenian Yard Long-agurker ca 30 cm lange. De er meget lyse nærmere gule end grønne og er uspiselige. Meget bitre. Har jeg mon høstet for tidligt?
Mvh Lise
Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juli 2009 kl. 13.06
Det er sikkert en af de sorter, hvor man skal fjerne hanblomsterne for at undgå bitre frugter...
Det har jeg ikke gjort, så jeg tror egentlig, at jeg bare hiver planterne op. De ser ret kedelige ud alligevel!
Skrevet af: Lise, 29. juli 2009 kl. 13.40
OK tak; ja hvis det er tilfældet gør jeg det samme.
Mvh Lise
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.