Skrevet af: Jesper Hansen, 9. juni 2009 kl. 20.10
Det har været en rimelig kold juni i år. Så jeg vil høre om folk har nogle idér til varme i drivhuset...
Skrevet af: Svend Høst, 10. juni 2009 kl. 8.25
Det skulle ikke være nødvendigt, solen varmer selv om det er lettere overskyet, hvis man alså ikke har kalket eller bruger skyggenet.
Det er kun på regnmørke dage at temperaturen ikke kommer op over 20 gr. og dem har der kun været 2 af, så det er til at leve med.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Bo Hansen, 10. juni 2009 kl. 18.38
Der er altid mulighed for at isolere med noblefolie eller en form for opvarmning (f.eks. petroleumsvarmere).
Nu er det en ret mørk juni vi har os så kan godt forstå du spørger – selv har jeg det rette udstyr liggende i baghånden ''just in case''. Men som Svend siger: det er helt naurligt at det veksler – så jeg ville personligt være mere opmærksom på solen når vi igen får 25 grader og klart solskin – overvej automatiske vinduesåbnere og skyggenet.
Du kan bl.a. købe udstyret ved drivhusexperten.dk eller drivhuscenterdanmark.
Hilsen Bo
Skrevet af: Jette, 16. juni 2009 kl. 13.55
Efter tilplantning af mit drivhus har jeg suppleret med lidt varme om natten, ved at sætte bloklys eller fyrfadslys med mange brændtimer i, i mine terrasselanterner og stillet disse på flisebelægningen i mit drivhus.
Skrevet af: Svend Høst, 16. juni 2009 kl. 21.58
Hvorfor i alverden skal planter i drivhus have tilskudsvarme om natten, for når solen er gået ned og lyset forsvinder så går platerne i hvile indtil lyset vender tilbage. Total spild af energi.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.