Skrevet af: Anja, 3. juni 2009 kl. 14.30
Jeg skal til at samle mit drivhus på 8,1 m2. Der medfølger 2 vinduer, men hvor skal jeg placere dem? Tænker, at hvis de placeres direkte over for hinanden, vil vinden så bare suse lige igennem? Har læst herinde, at agurker ikke kan lide træk, så måske er det bedst hvis vinduerne sættes i samme side? Sidste mulighed er på hver side, men forskudt.
Når man sætter hegn om f.eks. en terrasse er der også "regler" for hvordan dette skal gøres, for at undgå at vinden cirkulerer om fødderne på en, inden for indhegningen.
Er der nogle gyldne regler man kan følge?
Info: Mål: b 2,15 x 3,77. Gavlene vender mod nord-øst og syd-vest.
Mvh. Anja
Skrevet af: Svend Høst, 3. juni 2009 kl. 16.40
Placer de 2 vinduer mod nord, der vil solstrålingen være næsten parallel med følerne som åbner og lukker vinduerne så det er lufttemperaturen i drivhuset der styrer udluftningen og ikke solens opvarmning af følerne.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Anja, 8. juni 2009 kl. 8.47
Hej SH
Tak for svaret. Det vil jeg så gøre.
Skal have flyttet min vindrue der ud på et tidspunkt. Den er ca. 5 år gammel, men de vindruer der kommer bliver aldrig særlig store og bliver ret syrlige, da de ikke når at modne ordentligt. Tænker at plante i den gavlende der vender mest mod vest, der også er længst fra døren?
Kender ikke hvilken drue det er – men det kan vel kun blive bedre end det er nu.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.