Forum

Have lugter af hanhundeurin…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Kristensen, 12. maj 2009 kl. 14.58

Hej jeg har et meget fælt problem i det min have og naboes have lugter fælt af urin fra hendes og vores hanhund...(de vil jo markere deres revir af).

Mit spørgsmål er så hvad og hvordan kan jeg fjerne denne fæle lugt af urin, uden at skade naturen(græs, blomster, osv.).

Det skal virkelig være noget der virker... Håber der er en eller anden der har et GODT råd =)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole, 12. maj 2009 kl. 21.02

Der findes et middel der hedder '''Gå væk hund'' det virker på den måde at hunden ikke kan lide at være der hvor der er sprøjtet med midlet. Hvis du gerne vil have din hund ud i haven så skal du altså ikke bruge det middel. Ellers er der jo mulighed for at træne din hund til kun at urinere når du går tur med den, og aldrig i haven.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole, 14. maj 2009 kl. 22.38

Hand hunde skal markere deres revir, det ligger naturligt til dem. Hvis man ikke vil ønsker at hele haven lugter af urin, så skal hunden bare ikke ud i haven når den skal tisse, så må du bare lufte den uden for haven. Hunde kan' faktisk lære at tisse det samme sted hver gang. Lav en hundegård eller afhegn et stykke af have hvor hunden kan efterlade sit ildelugtende hanhunde urin. Der findes ikke noget middel der kan fjerne lugten... desværre– Jeg har selv en hanhund der tisser overalt hvis den får lov eller rettere hvis jeg lader den gøre det. Så det bedste middel er at lufte vovsen uden for haven, der lugter ikke grimt overalt og både du og vuffer får dejlig motion.

Nyt svar til emnet »Have lugter af hanhundeurin…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Have lugter af hanhundeurin…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider