Skrevet af: Kristina Christiensen, 24. april 2009 kl. 21.37
Det er fordi at mine planter ser lidt gule ud da de er blive lidt store...?
det er første gang jeg prøver det så jeg vil godt have nogen gode råd?
mvh kristina
Skrevet af: Martin Hansen, 6. maj 2009 kl. 23.39
Jeg forstår ikke dit spørgsmål
Skrevet af: Krinstina, 8. maj 2009 kl. 12.24
Hej med dig
det er de potter man kan så i og plante dirakte ned i jorden?
de er lavet af tørgel alt nedbrudig matale?
mvh kristina
Skrevet af: Martin Hansen, 8. maj 2009 kl. 14.30
Ja jeg kender godt potterne. Men jeg forstår ikke hvad du mener med spørgsmålet.
Du har sået nogle planter i tørvepotterne, og planterne bliver gule nu? Hvilke planter har du sået, hvor store er de blevet og er tørvepotterne blevet sat ned i større potter nu eller?
MVH Martin
Skrevet af: Krinstina, 9. maj 2009 kl. 12.59
Hej med dig
det kan godt være jeg er formulere mig forkert undskyld smiler
troet at med de tørvepotterne at rådderne vil vokse ud i tørvelen så plantet kunne få luft til rådderne men det sker ikke så der gik altså ikke rat lang tid før jeg måtte plantet dem om i en større potte?
selv om jeg syndes at de skulle være så smartet at man bare kunne sætte dem i jorden når de var stor nok men nej rådder kunne ikke trækkevjeret...
syndes elles at det skulle være så smart har da elles give ca 60 kr for 15 så jeg kan godt føgle at de penge er spildt når jeg sådan set planter om at spider dem væk?
men de kan også være at bruger dem forket?
derfor vil jeg gerne have nogen gode råd da jeg er ny drivhus ejer.
mvh kristina
Skrevet af: Martin Hansen, 11. maj 2009 kl. 22.47
Det er da noget skidt hvis rødderne ikke har kunnet komme ud, men jeg har aldrig selv haft det problem.
Jeg plejer selv at pille det øverste af potterne af når jeg sætter dem ned i større potter, men det er mere fordi jeg synes det ser dumt ud at man nede i den store potte, kan se resterne af den mindre.
Men jeg ser ofte rødderne stikke ud af tørvepottens sider, inden jeg potter planten om. Måske dine tørvepotter har været meget våde, og så tørret ud. Det kan gøre dem hårde.
Skrevet af: Krinstina, 12. maj 2009 kl. 20.49
Ok det kan være det er der mit problem er?
men hvad er den rigtige måde at gøre det på?
mvh kristina
Skrevet af: Martin Hansen, 14. maj 2009 kl. 18.07
Jeg ville så frøene i tørvepotterne i såjord. Jeg ville lade dem stå i et minidrivhus eller noget andet der holder på fugten. Når planterne kommer op, kan man tage låget af, så de ikke bliver spinkle af alt den varme, uden tilsvarende meget lys.
Det betyder dog at tørvepotterne nu hurtigere tører ud, men nu ved man også hvilke planter der bliver til noget, og man kan da plante dem om i større potter. Altså sætte tørvepotterne ned i større potter med pottemuld.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.