Forum

Renovere gammelt eller købe nyt?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 19. marts 2009 kl. 18.48

Jeg har et gammelt drivhus 3*6 m der står på en betonsokkel. Profilerne er lavet af træ, men er nu så rådne at glasset falder ud flere steder. Det er med andre ord livsfarligt at færdes i, og jeg skal enten renovere det eller købe et nyt. Mit dilemma er, at jeg er fantastik glad for mit ret store drivhus, hvor der er højt til loftet og masser af plads, jeg vil dog aldrig have råd til at købe et nyt i samme størrelse. Mine alternativer er derfor at renovere det gamle (jeg har næsten alle ruderne, men der skal laves et helt nyt skelet. Eller jeg kan vælge at købe et nyt... Er der nogen der har erfaring med prisen på renovering af ældre drivhuse?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 20. marts 2009 kl. 12.32

Jeg ville klar renovere det gamle – det er noget så charmerende med et gammel drivhus i træprofiler frem for alu profiler!

Jeg vil mene du i et byggemarked eller hos en lokal tømrermester kan indkøbe træ til en fornuftig pris... og du kan (i hvertfald hos en lokal tømrer) få profilerne skåret til/fræset ud til glasset.

Det er selvfølgelig lidt af et projekt, men jeg ville klart vælge at renovere.

Nyt svar til emnet »Renovere gammelt eller købe nyt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Renovere gammelt eller købe nyt?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider