Skrevet af: Kristine K., 7. marts 2009 kl. 21.30
Hej
Jeg vil gerne købe et drivhus på 1012 m2, og har på OPJ's hjemmeside set et Uranus drivhus, som ser fint ud, bl.a. har det 151 cm høje sider.
Er der nogen, som har erfaringer med Vitavia drivhuse?
Skrevet af: Mads A, 10. marts 2009 kl. 9.03
Hej
Da Vitavia er helt ny på marked (ca. 1år) kender jeg ikke så meget til kvaliteten og hvordan de er at samle.
Men huse fra Halls greenhouses, Juliana Drivhuse og Eden har været på marked i rigtig mange år. Har hørt om huse der både er 20 og 25 år gamle fra disse steder.
Skrevet af: Preben Hemmingsen, 23. marts 2009 kl. 22.28
Hej Kristine
Det omtalte drivhus, Uranus fra OPJ har Bilka på tilbud i uge 13, (altså lige nu)
Drivhuset er på 9,9 m2 og koster 4500 kr hvilket må siges at være en rigtig, rigtig god pris. (4 vinduer, dobbelt dør)
Iflg. OPJ's hjemmeside ser modellen og beskrivelsen af den rigtig god ud.
Jeg har lige købt Uranus 9,9 m2 modellen idag hos Bilka, så jeg glæder mig til den dag jeg skal høste de første tomater.
Men nu skal det jo lige først leveres og samles.
Skrevet af: Joan Bøgh, 13. april 2009 kl. 21.28
Hej
Vi har også lige købt dette Vitavia Uranus, da det var på tilbud det kom lige inden påske så vi har støbt soklen i plastrør i de 6 metalspyd.
Vi har været i gang i flere dage med at samle de mange dele, det er ikke helt ligetil fordi der er fejlnummereringer på nogle dele.
Der er heller ikke møtrikker og bolte nok med i pakken, det første sæt strammede vi for meget og gik i stykker, da de er lavet i aluminium ups...
Vi har samlet dørene i dag det var heller ikke nemt, men det gik der var 2 gummilister til rest (eller skal de nu sidde et andet sted vi ikke kan læse os til)
Vinduerne må vente til næste weekend, der skal glas i inden de kan monteres op i taget.
Der må vist afsættes en hel dag mere, inden vi åbner for kassen med glas.
Vi glæder os helt vildt til drivhuset er sat op og kan tages i brug og vi er sikre på at det er et rigtigt godt lille drivhus vi har købt os -
OGSÅ selvom det har drillet med monteringsanvisningen...
Skrevet af: Allan Petersen, 14. april 2009 kl. 22.13
Hej Vi har købt et URANUS 9,9 m2 på tilbud i BILKA til 4500, + sokkel og har monteret det direkte på ny lagt fliser med franske skruer igennem soklen (ingen støbning), det er et rigtig godt drivhus som vi også vil anvende som combineret udestue. Det er nemt at samle "hvis" man starter med at læse instruktionen og efterfølgende følger den stille og roligt.
Rigtig godt fornøjelse, og håber i vil få meget glæde af dette gode og rumlige drivhus/udestue.
Skrevet af: Jan-Erik Engblom, 4. august 2009 kl. 10.44
Hej,
Jag skriver på svenska för jag kommer från Finland.
Jag köpte ett Vitavia Uranus 9900 drivhus och har problem med gavl med dörr. Har någon monterat ett likadant drivhus?
Jag vore glad om jag kunde ha ett foto på hur man monterar dörr upphängningen i gaveln.
Skrevet af: Morten Tovborg, 17. august 2009 kl. 10.39
Hej,
Jeg arbejder med et 8m2 Uranus. Det er rigtigt at dørerne er langt fra så enkle at samle, som resten af huset. Den eneste fejl jeg har fundet i vejledningen er antallet af bolte i tagspærene. I den danske version står der ''inkl. bolte til fastgøring af spær''. Det er uden, så man må lægge 2 til.
Jeg har samlet døre og gavl og kan se hvordan de skal hænge. Man skal glide dørerne ind fra siden så de små hårde gummiklodser i bunden går helt rundt om alu-profilen i bunden.
Jeg håber dog at det kører bedre med glas i døren. Jeg vil ikke kalde det letløbende lige nu. Desuden hopper hjulet nemt af skinnen i toppen.
Jan-Erik, jeg kan tage billeder, men det kræver jeg ved præcist hvor du er i tvivl.
Skrevet af: Gerda Thorsager, 1. april 2013 kl. 17.50
Hej Alle. - Vil spørge jer, hvordan det er gået med jeres drivhuse. Har I været tilfredse ? - Overvejer selv at købe et uranus drivhus 9,9, som pt. er på tilbud i Bilka.
Skrevet af: Helene Christensen, 7. maj 2020 kl. 8.51
Hej Gerda
Har du fået købt drivhus ? Og hvad endte det med .. jeg står for at skal købe nu og har nemlig kig på et Vitavia .. er du tilfreds med dit?
Mvh Helene
Skrevet af: Morten Tovborg, 8. maj 2020 kl. 12.11
Hej Helene
Vi købte et grønlakkeret Uranus og satte det på trykimprægneret lægter tilbage i 2009. Vi har været rigtig glade for det. Det største minus er skydedøren. Lejerne rustede og jeg forsøgte at erstatte med nye hjul, men har givet op og sat hængsler i siden så døren åbner udad. Vinduerne var lidt svære at få samlet så de automatiske åbnere sad godt fast. Vores løsner sig men virker fint stadig. Lakken og resten af drivhuset holder rigtig fint her på 11 år.
Skrevet af: Jan E, 9. maj 2020 kl. 7.45
Vi har haft et sort-lakeret Uranus-drivhus i 10 år - og er rigtig glade for det. Kvaliteten virker god og jeg tænker det kommer til at stå fint i mange år endnu.
Den ene dør er dog begyndt at drille.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.