Skrevet af: Thomas Andersen, 3. marts 2009 kl. 15.57
Hejsa
Er der ikke en eller flere der kan forklare mig forskellen på ovennævnte drivhuse?
Den eneste samligning jeg kan se er at de begge har staldør, hvilket vi ønsker i vores nye drivhus.
Men hvad med kvaliteten, er den, den samme eller næsten den samme?
Skrevet af: Thomas Andersen, 4. marts 2009 kl. 20.55
Det kan jeg selv svare på nu... da jeg i dag har set begge 2 som demo modeller.
Der er meget forskel. Royal er bare en billig udgave. Og Premium er mindst dobbelt så god kvalitet :)
Skrevet af: Mads A, 6. marts 2009 kl. 10.59
Hej Thomas.
Lad mig give dig lidt mere info om de to huse.
Som du selv skriver så er Premium et hus i bedre kvalitet.
Profilerne:
Der hvor den tydelige forskel er på tremmerne til Royal i forhold til Premium er selve højden på tremmen. Det som giver Premium tremmen den ekstra styrke er et højere inertimomentet som opnås igennem denne ekstra højde. Ligeledes er profilerne i tagryg og hjørnestolper kraftigere både hvad angår godstykkelse og størrelse.
Begge to har som du selv skriver stalddør, men ved Premium for du en dør i kraftige profiler og med en alm. lås/håndtag.
Så som du skriver er Premium en topmodel og Royal er en mellem model. Hvilket også afspejler sig i prisen. Så man skal huske hele tiden, at se på hvad man har brug for.
God fornøjelse med drivhuskøb :)
Skrevet af: Thomas Andersen, 6. marts 2009 kl. 11.10
Takker for den gode forklaring.
Men jeg synes ikke kun det skal gå op i hvad man skal bruge den til...
Det kommer også an på smukhed og kvalitet.
Jeg var inde i begge 2 på en blæsende dag. og i royal'en ruskede det og susede helt vildt. Men i Premium'en lage man overhovede ikke mærke til at det blæste.
Jeg ved ikke om det var fordi at royal'en havde alm 3 delt glas, hvor på at premiumen havde 4 mm helt glas. Har det noget at sige?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.