Skrevet af: Thomas Andersen, 11. februar 2009 kl. 9.58
Hejsa
Vi er faldet lidt for et drivhus med stalddør. Da vi har set flere af dem med skydedør der har problemer med at åbne og lukke ordenligt.
Vi har selvfølgelig ikke masser af penge så vi vil selvfølgelig gerne finde det billigste.
Sååååå...
Hvilke af de 2 modeller er bedst?
Hvilke kan findes til omkring 10.000 kr eller billigere (Juliana Premium 8,3)?
Hvilke en af dem er nemmeste at samle... hvilket vi frygter :)
Findes der evt. andre mærker med ligende modeller til de penge?
Deluxe model 700
www.hobbydrivhuse.dk/product35208.html
Juliana Premium 8,3
www.drivhusexperten.dk/product-config.asp?id=162
Skrevet af: Lise D, 11. februar 2009 kl. 16.53
Jeg kender ikke til ovenstående model Deluxe men kender til JUliana som er kendt fra kvalitet.
Jeg netop har bestilt et drivhus (via Pavillion Danmark Junior Victorian 7,2 m2) med alm. dør med dørpumpe dvs. hverken skydedør eller stalddør.
I mit drivhus kan døren så fikseres så den f.eks. er halvt åbent mv.
Skrevet af: Thomas Andersen, 11. februar 2009 kl. 17.06
Har du en prisliste på dem?
Skrevet af: Lise D, 11. februar 2009 kl. 17.22
Jeg har et prishæfte liggende priserne er vist ikke på nettet.
Det er ikke det billigste drivhus men deres huse (Pavillion DK) er hhv. grønne og sorte, andre faver kan bestilles og der kan fåes nogle flotte detaljer mv, f.eks. på tagryggen)
Det hus jeg har valgt koster 17.473 incl. to automatiske vindues åbnere og en hylde på knap 2 meter.
Huset i "ren" handel koster 16.100, det fåes også til kr. 14.380 så er det ikke monteret med sikkerhedsglas.
Modellen findes endvidere i al. udgave dvs. blot Junior hobby (det er uden tingeltangel altså pynt på tagryggen og i alu farvet profiler) til kr. 11.720 og kr. 13.130 hvis det skal være med sikkerhedsglas.
Bestil evt. et katalog, der er så mange flotte huse i alverdens farver. størrelser og faconer.
Du kan evt. se mit hus på www.havealf.dk under drivhusdrømme.
Der er 8 ugers levering så jeg satser på at få det senest sidst i marts.
Skrevet af: Thomas Andersen, 12. februar 2009 kl. 8.08
Det er lidt uden for mig prisramme. jeg holder mig til max 10.000 for selve drivhuset :)
Men ellers tak for rådet.
Skrevet af: Mads A, 2. marts 2009 kl. 13.32
Hej Thomas
Nu ved jeg ikke om du har fået købt dig et Drivhus endnu.
I hovedtræk er begge huse opbygget efter sammen princip, dog skrues polypladerne fast på Deluxe model 700, hvor de på Juliana Premium 8,3 blot klikkes fast med nogle plastiklister. Du har desuden mulighed for at få både alm. drivhusglas og hærdet glas til en Premium.
Om du vælger det ene eller andet hus er nok smag og behag. Fordelen ved et Juliana Premium 8,3 er, at det bliver fremstillet i Danmark og ikke i Kina som Deluxe model 700 gør. Dette kan gøre en forskel hvis du på et tidspunkt skal bruge nye dele til huset. Desuden skal man måske se på leverandøren af huset, Juliana er efter overtagelsen af engelske Halls blevet den største spiller på drivhusmarked, mens producenten af Deluxe model 700, Hobbydrivhuse kun er en mindre virksomhed i nordjylland.
Hvis du frygter at samle drivhuset, så få evt. de to steder til at sende dig vejledningen på husene. Det giver dig måske et indblik i hvilke der er nemmest at gå til. (Tror faktisk du kan downloade dem på deres hjemmesider)
Men lige meget hvad du vælger skal du helt sikkert nok få et rigtig godt hus.
Skrevet af: Thomas Andersen, 2. marts 2009 kl. 13.39
Hejsa
Nej vi har ikke købe købt endnu, men vi hælder mest til hobbydrivhuse. Vi har kigget på et juliana i Bauhaus, godt nok ikke topmodelen, men for søren da hvor var det noget klamp værk at se på.
Men vi venter lige på at se hvor mange skatte penge vi får tilbage d. 12 marts, så vi ved hvad vi har at gøre med :)
Skrevet af: Mads A, 6. marts 2009 kl. 11.04
Hej Thomas
Et godt råd. Prøv at kigge forbi en af de udstillinger som Drivhuscenterdanmark har rundt i landet.
drivhuscenterdanmark.dk/
Det er flotte udstillinger som nok giver et bedre billede af de enkelte drivhusmodeller end byggemarkederne gør.
De kan ligeledes vejlede dig rigtig godt i de enkelte huse.
Skrevet af: Thomas Andersen, 6. marts 2009 kl. 11.15
Jeg har været her ude og kigge :)
Drivhuscenter Aalborg
V. GUG PLANTESKOLE
Og forelsket mig i et Premium, 8,3 grønt med 4 mm glas.
Men det koster 19000 uden sokkel. Og konen er ikke så meget for at vi bruger så mange penge på det... Øv ØV.
Skrevet af: Mads A, 6. marts 2009 kl. 11.23
Hehe. :) Du må bare lokke med blomster til hende.
Det hælper helt sikkert ;)
Skrevet af: Mads A, 6. marts 2009 kl. 11.23
Hehe. :) Du må bare lokke med blomster til hende.
Det hjælper helt sikkert ;)
Skrevet af: Lise D, 6. marts 2009 kl. 11.42
Ejjj altså... her er det omvendt... gemalen ville ikke være med til financeringen, så jeg har købt det selv ca. 20.000!
Tænk hvis man bedre halvdel gik op id rivhuse så spyttede jeg gerne i kassen men nu har jeg så købt og betalt det selv ;-)Det blev leveret i mandags og skal påbegynde opsætning imorgen.
Vidste slet ikke Gug planteskole har drivhus udstilling... har ellers næsten lige været derude. jeg må ha sovet i timen...
Skrevet af: Thomas Andersen, 6. marts 2009 kl. 11.49
Den er også lige startet, de er ved at gøre det klar nu.
Men du kan ikke undgå at se udstillingen, for den ligger ved nedkørslen :)
Skrevet af: Thomas Andersen, 6. marts 2009 kl. 19.39
Det er ikke sådan...
Vi er begge lige vilde med at få et drivhus. Problemet er bare at vi har fældes økonomi og hun synes ikke at 19000 er oki. men hun er indtil vidre selv med på en Premium 9,9 sølv med 6 mm polycarbonat = ca 15000 kr. Fedest...
Så må vi jo se om jeg bestiller noget som er lidt dyrere. hvilket jeg godt kan finde på :)
Skrevet af: Lise D, 7. marts 2009 kl. 14.33
Thomas... haha nej okey fælles økonomi så duer det jo ikke :-) Her blev jeg bare stædig nok og købte det så selv. Det er iøvrigt ved at blive sat op i dette sekund min far, svigerfar og gemal er igang og har været det siden kl 9.30!
Det bliver virkelig flot! Er målløs :-))
Skrevet af: Thomas Andersen, 10. marts 2009 kl. 7.07
Wuhuu... vi for sørme 17.000 kr tilbage i skat, så hun har givet sig!
Vi er blevet helt enig om at det bliver nedenstående. Hun er desværre ikke meget for glas, også selvom at det er sikkerhedsglas... snøft snøft Når men jeg kan jo heller ikke få min vilje hver gang :)
Premium Drivhus
9.9 m2 Grønlakeret (F13556) (+ 5.350 kr)
6 mm poly (+ 2.690 kr)
9.9 Grønt fundament
BONUS GRATIS STARTPAKKE: Drivhus startpakke (start-mix sæt)
Samlet pris 20.035 kr
Så den 16/3 hvor skatten udbetales bestilles drivhuset. For desværre skal der jo betales ved bestillingen, ellers blev det også bestilt lige nu :)
Så kommer bare det grusomme...at samle det. Det frygter vi virkelig. Så hvis der sidder nogle "drivhus samler eksperter" her oppe i Nordjylland Hjærring/Frederikshavn som keder sig må de da gerne komme og hjælpe os "HeHe"
Skrevet af: Thomas Andersen, 10. marts 2009 kl. 7.08
Arh...
Hjærring = Hjørring
Skrevet af: Mads A, 10. marts 2009 kl. 8.36
Hej Thomas
Det lyder som et rigtig fint hus I har i tankerne.
Måske skulle i overveje poly i taget og hærdet glas i side/gavl. :)
Hvis der ikke var så langt fra Fyn's land gav jeg gerne en hånd med. Men huset er ikke slemt at samle.
Her et par gode råd.
Husk altid at tjekke krydsmål på fundament.
Byg huset op i denne rækkefølge. Baggavl, forgavl, sidder, tag, vinduer, dør.
Husk at på en Premium skal profilerne til dør og vinduer samles sammen med glas/poly.
Brug en lille smule fedt til de skruer som benyttes ved dør/vinduer/hængsler, så er det meget nemmere at skrue sammen.
Men ellers skriv herinde hvis du har spørgsmål om noget ved monteringen, så skal jeg nok kunne give svar.
God fornøjelse med huset. :)
Skrevet af: Thomas Andersen, 10. marts 2009 kl. 9.37
Damn... ja der er ligt langt fra Fyn til Sindal :)
Vi har tænkt os at belægge hele drivhus grunden med fortovs fliser 80 x 62,5 og så skrue fondamentet direkte fast på fliserne uden at støbe... er det en god ide?
Fliserne vejer jo ca 60 kg stk... tror jeg nok. Så når de bliver hæftet på mange eller alle fliserne rykker den sig ikke ud af flækken... håber jeg :)
Eller hvad?
Skrevet af: Lise D, 10. marts 2009 kl. 10.20
Tillykke med huset jeg fik jo mit samlet i lørdags, det tog 7 timer. heldigvis har min far samlet to fra samme firma... så det hjalp gevaldigt på det!
Jeg ville nok også vælge glas i siderne og poly i toppen HVIS i da vil have poly... jeg er klar fortaler for glas poly er ikke lige mig!
Skrevet af: Mie, 10. marts 2009 kl. 13.37
Hej Thomas.
Tillykke med dit drivhus. Det bliver en fornøjelse for jer. Jeg har efterhånden med årene haft flere typer drivhuse lige fra mit gamle meget store landdrivhus til andre mindre "almene" drivhuse. Jeg har sidst været mest glad for Juliana-drivhusene og er ikke glad for dem med skydedøre, de har været en dårlig erfaring. Stalddør i drivhuset er en rigtig god ide af flere grunde bl.a. aflåsning; afskærmning for mindre børn + hunde o.s.v. Nu véd jeg jo ikke, hvordan din have er størrelsesmæssigt og om, hvor du vil lægge dit hus på grunden, men for at sikre, at dit hus bliver stående, er det vigtigt, at du ser på, hvordan vinden har retninger i din have for du kan tømre det nok så meget fast til en undergrund og stadig få det smadret gang på gang med mange ærgelser, hvis du har lagt det i en vindtunnel lad være med at gå efter at huset absolut SKAL ligge i fuld sol, for det er altså ikke et must for at nyde sit drivhus og afgrøder.
Venligst en gammel Himmerlænding og stadig drivhusejer
Skrevet af: Thomas Andersen, 10. marts 2009 kl. 21.30
Ja vores have er kun 400 kvm og godt fyldt op så den kan kun så 1 sted... :) Men ingen steder i haven har fuld sol. Med henhold til blæst så synes/tror jeg at der er rimelig meget læ. Men det må jo komme an på en prøve. Vi må se efter den første store storm... Ellers dækker den forsikring vi lige har tegnet forhåbenlig :)
Jeg har snakket med nedenstående i da. og jeg skal kun ligge det halve ved bestillingen og resten ved levering. Så i morgen kører jeg der ud og bestiller. det bliver bare kanon :)
Drivhuscenter Aalborg
V. GUG PLANTESKOLE
Skrevet af: Lise D, 11. marts 2009 kl. 13.45
Altså Thomas hvor godt...! Min have er heller ikke ret stor, ca det samme som din... og drivhuset var for mig, meget svært at placere! det står ikke i fuld sol, og har god læ fra en bødehæk drivhuset er dog placeret 2 m væk fra hækken...
Pøj pøj med bestillingen hvor hurtigt kan de levere?
Skrevet af: Thomas Andersen, 11. marts 2009 kl. 14.12
Vores kommer også til at stå ca. 2 meter fra Ahornhæk men mod nord. og ca 3 meter til vest vendt garage. så det kommer til at være meget godt.
Så er det snart tid til at køre til Gug... kl 16, jeg glæder mig helt vildt...
Faktist kan de levere på 2 dage... nice
Skrevet af: Thomas Andersen, 11. marts 2009 kl. 14.13
Jeg glemte lige at skrive at det kommer til stå Nord/syd
Skrevet af: Lise D, 11. marts 2009 kl. 18.14
SÅ er skønheden bestilt eller hvad Thomas? Jeg husker hvor begejstret jeg var men knap så glad da girokortet skulle betales... men hva jeg har fået mig et pragfuldt og smukt druivhus!
I næste uge kommer der en og ligger belægning har skaffet mig nogle flotte mursten med "gammelt look" skal bare lige finde ud af hvilket mønster de skal ligge i! Og så skulle kartoflerne gerne vil at kunne komme lidt derud i dagtimerne.
Skrevet af: Thomas Andersen, 11. marts 2009 kl. 18.38
Jeps... :)
Jeg fik konen overtalt til at det blev med sikkerheds glas i stedet for.
Men den nyansatte sælger fumlede i det så vi kom til at give 1000 kr for meget i forhold til tilbudet. Så jeg skal lige ringe til juliana i morgen.
Det blev ca 22500 istedet for 21500.
Hvad var det nu for et du købte?
Skrevet af: Lise D, 11. marts 2009 kl. 19.01
Thomas jeg købte et Victorian junior hobby fra Pavillion Danmark i mat sort pulverlakering du kan se det her www.havealf.dk/picture.aspx?id=26752467 placeret i min have :)
Det er 7,2 m2 og faktisk virker det større end forventet...
Skrevet af: Thomas Andersen, 11. marts 2009 kl. 20.59
Hvordan overskuede du det?
Hus uden døre og vinduer, og så finde ud af alle de tillæg? Jeg synes deres måde at gøre det på er træls.
Ellers et lille lækkert drivhus du har der. Bare synd at det er skydedør... hvordan køre den?
Skrevet af: Thomas Andersen, 12. marts 2009 kl. 10.54
Jeg mener at de billige drivhuse har alle problemer med deres skydedøre. Så det er spændende om et dyrt drivhus som dit har magtet at lave et bedre skyde system :)
Wuhuu... jeg fik sørme rettet prisen med ca. 300 kr. Så er der til en super bøf eller til en gang sushi :)
Hvordan klare I problemet med for meget sol?
Jeg har tænke på at vi syer et lækkert gardin og sætter op i vest siden.
Men hvordan gør I?
Skrevet af: Lise D, 13. marts 2009 kl. 16.38
Thomas:
Jeg troede faktisk jeg havde bestilt huset med alm. dør og dørpumpe, men det havde jeg ikke. Til min store ærgelse så jeg der var alm. skudedør. Men... til min store overraskelse kører den meget let og som "smurt i olie" tabte sågar lidt sand ned i køre"rillen" og den kører stadig som en drøm, den dør.
Tænk dit drivhus endte faktisk op med at blive dyrere end mit ;-) Ting og drømme bliver altid dyrere end man lige regner med... jeg startede ud med at ville have et lille sekskantet drivhus på 4,5 m2 til 4500, og dét synes jeg var mange penge!
Var det Pavillon Danmarks side du synes der var svært at overskue? Jeg bestilte katalog og ringede så en dog fik en snak...og bestilte det så igennem tlf.
Mht. sol og solgardin så valgte jeg solgardin fra tror ikke det bliver nødvendigt... men Thomas skulle i ikke have poly i toppen? For så er et gardin ikke nødvendigt...
Skrevet af: Thomas Andersen, 13. marts 2009 kl. 16.53
Nej vi valget ikke at gøre det med poly i taget, så var det nemlig blevet ca. 3000 kr dyrere. og man må jo stoppe på et eller andet tidspunkt.
Poly'en kan vi jo købe billigere selv en anden gang og selv skære det til.
Jeg er faktisk lidt sur på juliana... det er sådan at vi skal overføre pengene på mandag på en bankkonto. og først der efter kan vi få noget papier på købet.
Det synes jeg altså er dårligt, hvis nu de går ned med flaget på mandag efter jeg har betalt, har jeg slet ingen bevis på handlen, ud over en bankkvittering
Når men jeg må jo stole på dem...
Skrevet af: Lise D, 13. marts 2009 kl. 16.58
Hmm... ja hvorfor pokker kan de ikke bare sende en regning med girokort eller reg og konto nr så du i det mindre har noget på papir!
Pavillon Danmark sendt ordrebekræftigelse hvor jeg så kunne vælge at overføre 3000 i depositum og betale resten når fragtmanden kom, eller betale hele beløbet.
Så snart depositum eller hele beløbet var registreret satte de ordren i gang...
Der stod jeg skulle forvente 8 ugers leveringstid det kom efter 4.
Har lige været ude og tage nye billeder af det her i solskinsvejret og er ved at opdatere www.havealf.dk ;-)
Skrevet af: Thomas Andersen, 13. marts 2009 kl. 21.59
Jeg håber at det går, man skal jo passe på i disse tider :)
Jeg kan ikke finde dine nye billeder...
Skrevet af: Mads A, 15. marts 2009 kl. 17.58
Hej Thomas
Det tror jeg ikke du behøver tænke på.
Se denne side www.fyens.dk/article/1171686:Business-FynJuliana-bliver-stoerst-i-England
Det går vist ganske fint hos dem.
Men husk at hvis du har købt et drivhus igennem Drivhuscenter Aalborg, så er det jo dem du skal få en kvitering fra og ikke fra producenten. :) Det ville være det samme som vis du købte et Sony fjernsyn i Fona og ville have en kvitering direkte fra Sony. :)
Men du må have rigtig god fornøjelse med huset når du for det leveret og sat op.
Skrevet af: Thomas Andersen, 15. marts 2009 kl. 21.01
Ja! Det ved jeg godt men fordi det er så nyt for ham og han ikke har fået computer, så er det Juliana der ordner det for ham. Men jeg er blevet lovet at der kommer en kvittering/ordrebekræftigelse når pengene er sat ind på juliana's konto. Hvilket er forkert efter min mening, da jeg mener at man burde få et papir på sit kommende køb inden man overfører penge... Meeen det er stadigvæk fordi at det er så nyt for Drivhuscenter Aalborg, jeg er sikker på at det bliver bedre senere :)
Og ud over det med ordrebekræftigelsen er jeg godt tilfreds. God og behaglig service.
Og da pengene sættes direkte ind på deres "juliana" konto, er det i hvertfald ikke 2 firmaer. Så jeg er sikker på at din samligning ikke passer nogen steder
Skrevet af: Thomas Andersen, 16. marts 2009 kl. 22.07
Så er det betalt og ordrebekræftigelse modtaget :)
Skrevet af: Thomas Andersen, 19. marts 2009 kl. 21.48
Så er drivhuset kommet...
Der er gravet ud til fliser
Herregaardsstenene er hentet og sandet er kommet og kørt halvt ud og :)
Så måske er vi færdige på søndag
Skrevet af: Lise D, 20. marts 2009 kl. 9.08
Hold da op Thomas... der er gang i dig... og sikke hurtig levering! Jeg ventede en krig... og så kun en halv... 4 uger, havde forventet 8!
Jeg har også fået lagt sten i mit "hus" nu, fine "pedersen" blødstrøgne gule sten med lud look! Så flotte! Jeg mangler dog at få pudset soklen og punkt støbt i hjørnerne.
Skrevet af: Thomas Andersen, 20. marts 2009 kl. 9.23
Citat:
"Hold da op Thomas... der er gang i dig"
Nej egenlig ikke, normalt ikke i hvertfald.
Jeg har aldrig lagt fliser før, så jeg har kontaktet ham der mod betaling har lagt vores terrase, og spurgt ham om han ikke vil hjælpe mig i gang. Han kunne desværre først i morgen, så jeg håber at han kommer tidligt i morgen.
Jeg frygter også at samle huset, men jeg håber at det går.
Det lyser da ellers som en lækker belægning du har fået lagt.
Jeg kan se at du har sået "Sweet Old Wrinkled Man", dem havde vi også sidste år udendørs. De er ikke noget specielt... de er sjove at se på men ikke særlige stærke. I år har vi igen mange slags ca. 15, lige fra milde til ultra stærke :)
Skrevet af: Thomas Andersen, 20. marts 2009 kl. 9.25
Lyser = var :)
Ups mindre skrivefejl
Skrevet af: Lise D, 20. marts 2009 kl. 10.00
Jeg kan ikke lægge fliser jeg forsøgte sidste år 1,5 m2 som skulle lægges ml. mine dengang kun to højbede det blev noget juks! Så dem har jeg lige pillet op og lægger dem om... eller dvs. får én til det ;-)
Ang. chili'en så var det egentlig mest fordi jeg synes den ser finurlig ud er ikke chilie typen... men er glad for du skriver de ikke er så stærke!
Har derimod en del peber men har desværre nogle sorter jeg ikke rigtig har (tyrehorn) havde jeg set frem til ;-(
Jeg har netop gensået tomaterne jeg tror jeg var kommet lidt for tidligt igang. Såede 06.03.09 og de voksede da også med lynets hast men var meget ranglede! Så jeg såede om i tirsdags og venter på de spirer.
Nå jeg må ud på Gug planteskole idag skal finde et par frugttræet til to store krukker... og de skal være podet på en lidt speciel grundstamme... så de skal sikkert bestilles hjem og så er det jo ikke for tidligt...
Skrevet af: Thomas Andersen, 21. marts 2009 kl. 22.05
Hvad så? Fik du købt noget i Gug?
Så er fliserne lagt, i dag kl 16.30 var vi sørme færdige :)
Men jeg tror sørme ikke min tidsplan holder. Vi får bestemt ikke sat drivhuset op i morgen.
Men det kan være at vi får samlet soklen og måske støbt den i morgen.
Skrevet af: Lise D, 22. marts 2009 kl. 17.38
Thomas: Jeg vil stadig sige ''gang i dig''... jeg frygted ejeg kom for sent igang... da jeg egentlig først havde forventet levring i den næstekommende uge.
Bare huset er oppe engang i april når du nok det hele ;-)
Jeg fik købt en rabarber (troede den jeg fik sidste år ikke kom i år) men typsik da jeg kom hjem tittede den op ad jorden... men nu har jeg to forskellige så det er ok :-)
Jeg forhørte mig vedr. frugttræer podet på M9 eller M26 grundstamme, de havde fået nogle hjem men de fik den ikke pakket ud før om en 14 dages tid... og dét holder min tålmodighed ikke til!
Jeg drog i Plantorama men de er skumle de dværgtræer, yderst skumle! Købte dog ét alligevel kirsebær ;-) Og så et alm.æbletræ Ildrød pignon...
Og så er oliventræ... de er alle plantet i hver deres enorme krukke på hjul ;-)
Det har været en dyr weekend!
Skrevet af: Thomas Andersen, 23. marts 2009 kl. 19.46
Ups nogle lækre træer. jeg elsker træer. Vi har desværre ikke særlig meget plads til træer i haven, men vi har da sat et kirsbær + blomme træ...selv bestøvende.
Rabarber... vi satte også 2 forskellige for 2 år siden, men efter 1. år synes vi de stod forkert, de kom til at se så træls ud, så sidste år flyttede vi dem op i højbedet og de kom sig rigtig godt, men vi nænnede ikke at vold plukke dem da de var så nye...sååååå i år skal der bare laves rabarber tærter til den store guldmedalje :)
Så er soklen støbt ned, min svigerfar og jeg gjorde det her til aften. lige inden og mens det blev mørkt. Så håber min kone og jeg at weekenden bliver solrig så skal drivhuset samles.
Ja april skal det være oppe så vi kan sidde inde i det og nyde haven :)
Skrevet af: Lise D, 23. marts 2009 kl. 20.05
Thomas: Vil du gifte dig med mig ;-))) Jeg gad godt ha' en mand som dig hils lige din kone og sig det!
Bed lige mærke i din sætning "Ja april skal det være oppe så vi kan sidde inde i det og nyde haven :)"
Jamen altså sådan en mand vil jeg osse ha! Hvor finder jeg mon sådan én henne?
Jeg har fået pudset soklen idag og punktstøbt er ved at lægge billeder ind på www.havealf.dk kig under drivhus ;-)
Skrevet af: Thomas Andersen, 23. marts 2009 kl. 20.47
Desværre... jeg elsker min kone :)))
Men kan du ikke lokke din mand der ind med et godt glas rosevin eller en kold øl. Og så en god bøf eller bare pølser på Weberen lige uden for døren ;)
Skrevet af: Thomas Andersen, 25. marts 2009 kl. 22.02
Har du lokket manden ind i drivhuset med en god øl og en grill pølse? :)))
Skrevet af: Thomas Andersen, 25. marts 2009 kl. 22.06
Lækre billeder på din side. Det ser bare godt ud :)
Skrevet af: Lise D, 26. marts 2009 kl. 12.07
Thomas: Neeaj... ikke endnu. Jeg var lige derinde igår da jeg kom hjem fra arbejde, dejlig lunt var der ;-)
I weekenden bliver mine tidlige kartofler plantet i spande og ryger derud med fiberdug over! Det tror jeg godt de kan klare.
Tror også Weberen skal ud i lyset i den kommende weekend så starter grill tiden! + jeg skal ha samlet min lille midtbænk og ha sået 3 slags purløg, basilikum, persille mv.
Jeg har jo fået mig en vinstok, og skal nu til at brække noget af belægningen op :-(Håber jeg kan ligge det pænt igen...
Ja, jeg synes også det ser RET godt ud... skal lige ha fejet alt sandet ned mellem fliserne. Har købt en post stenmel jeg lige skal ha fejet oveni.
Hvordan går det med dit projekt? Tager du ikke billeder?
Skrevet af: Thomas Andersen, 30. marts 2009 kl. 21.34
Hej igen igen :)
Så er vi næsten færdige med opsætningen. Vi mangler at sætte 1/3 glas op og samle stalddøren.
Men vi er godt nok skuffede over Juliana...
At sælge et drivhus malet uden at ændre standart størrelserne er hul i hoved! :-(
Når malingen kommer på passer nogen af tingene ikke helt samme og man er nød til at bruge magt hvilke resultere i at malingen skrabes af...
Jeg kontakter Juliana i morgen og høre hvad de siger til det. Jeg håber de giver mig en undskyldning og meget gerne en gave som plaster på såret...
Men ellers er vi glad for det. det er et smukt drivhus.
Skrevet af: Lise D, 31. marts 2009 kl. 8.07
Hmm... ja okey det er ikke særlig smart! Bliuver mere og mere glad for jeg valgte Pavillon Danmark, alt har virkelig passet 110% sammen!
Mit hus er HELT færdigt nu der er sågar kommet en vinstok derinde og lidt små planter ;-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.