Skrevet af: Anna Nørgård, 6. januar 2009 kl. 14.55
Hej. Jeg har købt et vinterdrivhus hvor jeg opbevarer de planter jeg har der ikke kan tåle frost. Jeg holder frosten ude ved hjælp af et lille pillefyr. Men sådan et fyr kan jo svigte så derfor har jeg været på jagt efter en alarm der kan fortælle hvis der kommer frost inde i drivhuset. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en sådan alarm.?
Skrevet af: Martin Krogh, 6. januar 2009 kl. 20.20
Bauhaus forhandler et trådløst termometer, hvor du kan definere en minimumstemperatur, der udløser en alarm, hvis den nås.
Skrevet af: Anna Nørgård, 7. januar 2009 kl. 13.49
Hej. Martin.
Tak for dit svar. Jeg vil prøve om jeg kan finde en sådan alarm
Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2009 kl. 18.29
Hej Anna
Man har også kunne får en radiator med indbygget frost alarm. Denne gik i gang så snart temperaturen kom ned under 5 grader. Men el varme er dyrt og ikke særlig miljø rigtigt, med mindre at man er i besiddelse af enten en vindmølle eller en solfanger
Skrevet af: Karna Maj, 12. januar 2009 kl. 0.49
Jeg mener, at jeg i Jem og fix ud af øjenkrogene så en elradiator med frostsikring. De koster normalt kun nogle hundrede kroner. Du kan jo sætte sådan en op, så går den i gang, hvis det andet svigter. Alarmen nytter jo ikke meget, hvis du ikke er hjemme. En elradiator er dyr, men hvis den ikke skal bruges andet end i nødstilfælde, så går det jo nok.
Skrevet af: Anna Nørgård, 12. januar 2009 kl. 7.15
Tak for jeres svar. Men den vil også svigte hvis det er strømmen der går bort i en vinterstorm. Jeg ville kunne rede mine planter ved hjælp af stearinlys hvis jeg bare opdager det i tide. Mit drivhus er lavet af 16 mm tykke polyplader så det holder godt på varmen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.