Forum

Pindsvin

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 7. oktober 2008 kl. 17.45

Dyr i haven/pindsvineunge i baghuset. Ja det er ikke altid fantasien kan følge med naturen. Også jeg, vil så gerne have pindsvin i haven. Jeg har det. Jeg har også en stak grene bag ved den åbne komposter. Jeg tro der bor pindsvin begge steder. Nu bor der også en stor unge (sep. md.) i baghuset. Jeg forestillede mig ikke at der kan blive bofasaliteter i naturen. Ungerne bliver åbenbart smidt ud når de er over suttealderen. Og hvor skal de gå hen når de flest haver er så velfriseret, nok med hensyn til gæster? Vi er jo efterhånden få som gider havedyrkning uden gæsklipper.

Jeg har båret ungen op i haven, men den kommer tilbage til baghuset. Og hvad gør jeg nu? håp

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. oktober 2008 kl. 20.15

Hej Hans Åge Pedersen

Kan pindsvinet ikke bare blive boende i baghuset?

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 8. oktober 2008 kl. 8.51

Måske hvis du bygger et lille hus til den, lige ved indgangen til baghuset, og frister den med nogle godbidder derinde...? Pindsvin er vist glade for kattemad...?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 16. november 2008 kl. 14.50

Pindsvin vil godt bo i en bunke gamle grene, kvas og blade. En mere "vild" have vil give pindsvinet mange overvintringsmuligheder, og det har de brug for.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Pindsvin«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Pindsvin

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider