Forum

Hvad skal jeg vælge

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steen Andreasen, 16. maj 2008 kl. 8.48

Hej alle

Jeg går og overvejer at anskaffe mig et drivhus på 8,3 m2. Men er total i vildrede med, hvad jeg skal vælge. Her tænker jeg på kvaliteten samt muligheder for reservedele.

Jeg har overvejet følgende modeller Juliana Compact 8,3 m2, Vitavia Merkur drivhus 8,3 m2 eller et Halls Universal 108 8,3m2 alle 3 modeller med glas. Hvilket et mener i er bedst, eller er de lige gode/ringe. Håber i kan give mig nogle gode råd, for da der er ca.1500,– forskel fra den billigste (Vitavia Merkur) til det dyreste (Juliana compact) ville det jo være rigtig dumt ikke at spare de penge, hvis de nu er lige gode.

Har også lige et spørgsmål mht. Montering, jeg overvejer at støbe en sokkel i lega-blokke, således jeg kan få lidt mere højde indvendigt. Men hvordan forankrer man så drivhuset til den?

Ser frem til at høre fra jer

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen Andreasen, 17. maj 2008 kl. 14.11

Er der slet ikke nogen, som kan hjælpe mig og som har noget godt/skidt at sige om modellerne?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 18. maj 2008 kl. 1.11

Hej Steen,
Kan ikke hjælpe dig modellerne, da jeg har bygget mit eget drivhus. Måske du skal finde et sted, de er udstillet?

Vedr. forankring, så er det uhyre let, da bundrammen er af aluminium, så det en smal sag enten at bore huller eller montere passende standardbeslag til forankring med skruer i blokkene.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 18. maj 2008 kl. 7.29

Hej Sten

Jeg lavede lige en søgning på lecablokke i forumindlæggene og fandt disse steder. Prøv at se om der er hjælp at hente her:

www.havenyt.dk/soeg/?q=lecablokke&s9=1

med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Hvad skal jeg vælge«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvad skal jeg vælge

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider