Forum

Overfaldet…af spyttende insekt?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Soelberg, 15. august 2007 kl. 12.47

Stod i drivhuset ved agurk,tomat,vin,aubergine m.v. da jeg pludselig mærkede en kold dråbe i øjet. Det begyndte at svie – og jeg skyllede og skyllede. Fik efterhånden MEGET stærke smerter og måtte på skadestue og øjenlæge på sygehuset. De kunne intet se. ph værdi normal... kun rødme og tåreflåd. Fik stærkt lokalbedøvende middel.der kun virkede ganske kort – og havde frygtelige smerter imellem bedøvelserne i ca 3 timer. Så forsvandt det og der har intet været siden – udover en angst for drivhuset uden briller/solbriller ;-)
Hvad var det? Et spyttende insekt? Skrubtudsen – har ingen anelse...nogen hjælp?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 15. august 2007 kl. 14.13

Har du myrer i drivhuset? Der kunne være en mulighed, hvis man er meget uheldig. Deres gift er meget stærk, og øjet meget følsomt. De kan godt sprøjte giften et kort stykke, så hvis der har været en oppe på planterne i øjenhøjde, og du har været meget uheldig, er det en mulighed.

Mvh. hp

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Soelberg, 16. august 2007 kl. 0.22

Tak for dit svar, hp... ja, det er jo nok en sandsynlig "forbryder" – jeg må jo ha' set faaarlig ud, siden den sådan må ha "følt" sig truet.

Ingen på skadestue og øjenafd. havde bud på synderen, så det er jo ikke en hverdagsbegivenhed.

Heldigvis ;-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. august 2007 kl. 8.38

Prøv at spørge insekt eksperterne på fugleognatur.dk, de ved det tror jeg.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Overfaldet…af spyttende insekt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Overfaldet…af spyttende insekt?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider