Forum

Placering af drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jane, 26. marts 2007 kl. 20.03

Hej havevenner

Jeg har planer om at købe et lille væg-drivhus – dels til mine sommerblomster (indtil de kan plantes ud) og ellers til en tomat, agurk mv. Jeg har tænkt mig at sætte det op af et stakit, vest for huset. I den forbindelse har jeg to spørgsmål:

* der er først sol fra ca kl 12 – dvs. ingen morgensol, men derimod lidt aftensol (stakittet står mod vest, så det er jo nok også begrænset). Er det sol nok?

* det er et simpelt stakit, dvs. det er slet ikke tæt, men heller ikke direkte åbent. På den måde bliver drivhuset jo ikke tæt. Men det gør vel ikke noget? – er der nogen som har erfaringer med det?

håber på et par svar, så jeg kan komme igang.

hilsen Jane

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jannie, 1. maj 2008 kl. 21.05

Hej Jane.

Har du fået placeret dit drivhus? Vi står nemlig i samme situation. Vi kan kun sætte sådan et vægdrivhus op af vores træskur, som heller ikke slutter helt tæt, som feks. en husmur.

Har du haft problemer med det?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels, 7. maj 2008 kl. 13.26

Hej Jane,
prøv at læse i den tråd, der hedder "Plast eller glas", se indlæg 48. Det handler ganske vist om et fritstående drivhus, men det kan måske give dig lidt inspiration.

Når der først er sol fra kl. 12.00, så vil jeg fraråde et hus med polycarbonat, dine planter vil ikke kunne nå at få lys nok.

M.h.t. til det utætte plankeværk, så er det kun et problem tidligt påsæsonen hvor der er risiko for nattefrost. Hvis du gerne vil tildligt i gang, så kan du isolere bagvæggen med boblefolie, det tætner og isolerer rigtigt godt.

Om sommeren er det kun en fordel med ekstra ventilation, for der dør mange flere planter pga. for høje end pga. for lave temperaturer.

Mvh
Niels

Nyt svar til emnet »Placering af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Placering af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider