Forum

Agurkeplanter bliver gule

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Andersen, 4. september 2006 kl. 16.39

Jeg har haft en god sæson med agurker, men nu er planterne blevet gule og ser visne ud, jeg har vandet og gødet som jeg skulle. men hvad er gået galt nu?

der er stadig mange agurkespirre.

mvh
Jan andersen

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 9. oktober 2006 kl. 22.15

Selv om det er lidt sent at besvare indlægget vil jeg tro at det har drejet sig om spindemider.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Christensen, 21. juni 2007 kl. 17.59

Hej.

Jeg har en skole agurk, som har det rigtig godt, men jeg er desvære kommet til at knække hav del af stammen ca 5 cm fra toppen, skal jeg bare lade den side som den nu kan, eller knække den helt og pante den ved siden af.

Hilsen
Tina christensen

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 22. juni 2007 kl. 7.44

Lad et af sideskuddene overtage føringen istedet og fjern skuddet-det bliver alligevel aldrig godt.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Otto Eickworth, 24. juni 2007 kl. 20.47

Må man klippe agurkeplanter af i toppen, da de bliver for store til at være i drivhuset!

venlig hilsen
Otto
Det haster meget!

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 25. juni 2007 kl. 7.42

Ja da, men et sideskud vil i så fald overtage den videre vækst, men klip du bare så planten passer til højden.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 25. juni 2007 kl. 14.51

Tilføjelse.

Jeg har 3.8m til kip i drivhuset og agurkerne vokser op af en snor som vikles rundt om hovedstammen. Når de når toppen er der 3.8m ned – ofte når topskuddet ned igen før sæsonen er ovre. Meloner dyrker jeg på samme måde.

Agurker og meloner står midt i drivhuset og danner en grøn væg som beskytter tomaterne mod sol fra vest.

Derimod står chili og grøn peber i vestsiden, for de kan tåle al den sol de kan få.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 23. august 2008 kl. 13.52

Jeg vil gerne høre alt om drivhus

Nyt svar til emnet »Agurkeplanter bliver gule«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Agurkeplanter bliver gule

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider