Forum

Hvid skimmel på druer og blade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Potter, 3. september 2006 kl. 12.45

Alle vores druer er gået til ved at være blevet angrebet af noget hvid skimmel agtigt noget. Det startede i juli måned med et par klaser – idag er alle klaser angrebet og mange blade lige så.

Hvad er det for noget og hvad kan man gøre ved det. Jeg har billeder hvis det kan hjælpe. Vi har rigtig mange klaser i år, så vi er meget triste over at de alle er gået til...

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jensen, 15. september 2006 kl. 11.00

Jeg kunne have skrevet helt tilsvarende.

Jeg vil også gerne have et råd!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen, 17. oktober 2006 kl. 12.23

Hej Potter.

Jeg har en meget gl. vinstok i vores drivhus. har også oplevet det sammen fænomen. Du skriver ikke om den står på friland eller drivhus, derfor tager jeg udgangspunkt i drivhuset.

Jeg har en terori der går på at der bliver et for højt fugtniveau i drivhuset. Derfor har jeg i år haft åbne vinduer og døre og været forskånet for skimmel. Hvis det skulle opstå, har jeg klippet hele klasen af.

Håber du kan bruge svaret.

Steen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Potter, 17. oktober 2006 kl. 21.15

Hej Steen.

Mange tak for svar. Der er noget der kan tyde på at du har ret – der har været meget fugtigt og vi har ikke luftet så meget ud i år. Vi prøver at give den luft næste år og ser om ikke det hjælper.

Tak.

Nyt svar til emnet »Hvid skimmel på druer og blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvid skimmel på druer og blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider